י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"איבד את הברקסים"

יו"ר האופוזיציה תוקף את נתניהו: "מאיים ואז טוען שהוא הקרבן"

לאחר שאמש מכתב האיומים שנשלח לשופטת בית משפט העליון זיעזע את המערכת הציבורית בישראל וזכה לגינויים מכל רחבי הקשת, בחר יאיר לפיד לתקוף דווקא את רה"מ נתניהו | בתוך דבריו אמר "זו השיטה של נתניהו, מאיים, מסית, וטוען שהוא הקרבן"

יו"ר האופוזיציה תוקף את נתניהו: "מאיים ואז טוען שהוא הקרבן"
לפיד בישיבת הסיעה צילום: אלעד גוטמן

אתמול התפרסם כי שופטת בבית המשפט העליון, ענת ברון קבלה מכתב ובו איומים על חייה. במכתב האיום על השופטת נכתב: "שילמת בעבר מחירים קשים, צפי לעונש". האיום במכתב מתייחס ככל הנראה לבנה של השופטת שנרצח בפיגוע במייקס פלייס בשנת 2003. גורמים במערכת אכיפת החוק סוברים שמדובר באיום מפורש ברצח וכך גם ההתייחסות לזה במשטרת ישראל. בנוסף, בעקבות המכתב אף הוצמדה אבטחה לשופטת.

משמר בתי המשפט הגיש תלונה למשטרה ומכל קצוות הקשת הפוליטית נשמעו גינויים כך גם צוטט ראש הממשלה נתניהו: "יש לגלות אפס סבלנות כלפי כל מי שמאיים ברצח על שופטים ונבחרי ציבור כאחד".

אך יו"ר 'יש עתיד' ויושב ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה החליט להטיל את האשמה ולתקוף דווקא את רה"מ נתניהו.

בפתח דבריו אמר לפיד כי "נתניהו כדרכו, הוציא איזה חצי גינוי מגומגם, ומיד הוסיף שהוא הגיש תלונה במשטרה כי מאיימים גם על חייו. עשה משוואה בינה לבינו. מאיימים עליה, מאיימים עליו. בואו נעשה סדר בעניין. בנימין נתניהו הוא אחד האנשים הכי מאובטחים בעולם. כך צריך. השב"כ מטפל בכל איום שיש נגדו. הוא לא צריך להתלונן בשביל זה במשטרה. זה נעשה באופן אוטומטי. נתניהו מגיש את כל התלונות האלה כי זו השיטה שלו:  לאיים, להסית, להוביל לאלימות, ואז לטעון שהוא קורבן. כל הזמן מתקרבן ומתבכיין".

עוד הוסיף יו"ר האופוזיציה: "תשאלו את עצמכם, חייו של מי בסכנה גדולה יותר, מי בסכנה גדולה יותר של אלימות ורצח? השופטת אסתר חיות, או נתניהו? אביחי מנדלבליט, או נתניהו? ליאת בן ארי, או נתניהו? רביב דרוקר או נתניהו? אמנון אברמוביץ' או נתניהו? גיא פלג או נתניהו?

התשובה ברורה. אז תשאלו את עצמכם, למה חייהם של כל האנשים האלה בסכנה? למה הם הולכים עם שמירה צמודה? מי עומד מאחורי ההסתה נגדם ומה הסיבה להסתה?" 

בתוך דבריו תקף לפיד: "זה מה שקורה כשבראש המדינה עומד נאשם בעבירות פליליות חמורות. זה מה שקורה כשיש ראש ממשלה שאיבד את הברקסים. זה מה שקורה כשהשותפים שלו הפכו לתעודת כשרות. תלויים אצלו על הקיר במשרד".

נתניהו הוא ראש ממשלה לא לגיטימי. אומר לפיד. הוא נאשם בפלילים. הוא מסית לאלימות. הוא מחליש את המדינה במקום לחזק אותה. הוא לא בסכנה, הוא מסוכן.

בסיום נאומו אף עבר לתקוף את ראשי כחול לבן - שותפיו לשעבר: "אנחנו שמים השבוע על שולחן הכנסת את הצעת החוק שאומרת שאדם שיש לו כתבי אישום אינו יכול לכהן כראש ממשלה. אני חתום על הצעת החוק הזו, אבל לא כתבתי אותה לבד. כתבתי אותה יחד עם בני גנץ וגבי אשכנזי. הם אמרו לי שהם מאמינים בה בכל ליבם. הם אמרו לבוחרים שאלה הערכים שלהם והם לעולם לא יוותרו עליהם".

לפיד קרא להם ואמר כי "יש להם פה הזדמנות להחזיר משהו ממה שנותר מכבודם. להיות שוב אנשים עם עמוד שדרה לא מגומי. אני קורא לסיעת כחול לבן לתמוך בהצעת החוק של עצמה".

בנימין נתניהו יאיר לפיד ענת ברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד