י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אנשים לא מגיעים

בגלל הקורונה: חשש לעליה במספר האירועים המוחיים • צפו

פרופ' דוד טנה, מנהל המכון לשבץ מוחי וקוגניציה בבית החולים רמב"ם, מסביר כי בשל הימנעות אנשים מהגעה לבתי החולים בתקופת הקורונה, קיים חשש ממשי לעליה במספר האירועים המוחיים החוזרים • צפו

בגלל הקורונה: חשש לעליה במספר האירועים המוחיים • צפו
pixabay

"ישנו חשש ממשי לעליה במספר האירועים המוחיים החוזרים", כך אומר פרופ' דוד טנה, מנהל המכון לשבץ מוחי וקוגניציה בבית החולים רמב"ם, המשמש גם כיו"ר האיגוד הישראלי לנוירולוגיה.

הדברים נאמרים על רקע הימנעותם של אנשים רבים מלהגיע לבתי החולים בחודשים האחרונים בשל הקורונה, תופעה אשר הובילה להיעדר אבחון, טיפול וניטור מצבים בריאותיים מסכני חיים כגון שבץ מוחי.

"מהנתונים שיש בידינו, נראה כי מתוך המספר הממוצע של מקרי שבץ מוחי קל או חולף בישראל מידי שנה, כ-40% מהם "התפספסו" בתקופה האחרונה", מסביר פרופ' טנה ומוסיף, "אנשים לא הגיעו לטיפול במיון עם הופעת התסמינים הראשונים. השיקול של הדבקות בקורונה גבר על הרצון להתפנות לבית החולים ולטפל במצב בריאותי אחר וכך אותם אנשים שלא שעו לאזהרות שגופם מאותת להם עלולים למצוא את עצמם בסכנה ממשית לחייהם".

"אירוע חולף הוא סימן אזהרה לבאות. במקרים רבים בתוך פרק זמן קצר, יגיע בעקבות הארוע החולף שבץ מוחי נוסף חמור. "יש צורך לערוך בדיקות דחופות לאתר את הסיבות לארוע החולף, לנטר את המצב ולהתאים את הטיפול המניעתי בכדי למנוע את השבץ הבא", מתריע פרופ' טנה, "המטופלים הללו הם פצצת זמן מתקתקת. אבחון נכון ומהיר יכול להציל אותם מנכות קשה ואף ממוות מיותר". 

פרופ' טנה הציג את אפשרויות המניעה העצומות של שבץ מוחי ודמנציה בכנס וירטואלי בינלאומי של האקדמיה האירופאית לנוירולוגיה (EAN), במסגרת ישיבה מיוחדת שהתקיימה עם ארגון הבריאות העולמי ועסקה בנטל התחלואה הנוירולוגית. מדובר בכינוס הבינלאומי החשוב ביותר בתחום הנוירולוגיה.

בית החולים רמב"ם אירוע מוחי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד