ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בכחול לבן מכחישים

מאבקי הקואליציה: גנץ הסכים לבקשת נתניהו; הסיפוח מתעכב

לא שקט בקואליציה: היום התקיימו דיונים בין אנשי כחול לבן והליכוד במטרה להביא את המשבר הפוליטי הנוכחי לסיום. ראש הממשלה נתניהו והחליפי שלו, בני גנץ, נועדו והגיעו לסיכום שיוביל לסוף המשבר הנוכחי. הליכוד: "גנץ התחייב עקרונית לחקיקת חוק עוקף הלכת דרעי - פנחסי"

מאבקי הקואליציה: גנץ הסכים לבקשת נתניהו; הסיפוח מתעכב
נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

מאבקי הקואליציה נמשכים: לאחר שעות של דיונים בין הליכוד לכחול לבן, ופגישה משמעותית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ, גובשו סיכומים שאמורים להוביל לסוף המשבר הפוליטי הנוכחי.

בליכוד אישרו כי גנץ התחייב עקרונית לחקיקת חוק עוקף הלכת דרעי - פנחסי, מה שיאפשר לנתניה לכהן כראש הממשלה החליפי לאחר הרוטציה גם במקרה של פסילת ההסכם בבג"צ. בכחול לבן הכחישו כי קיים סיכום כזה.

כך או אחרת, בליכוד שעצרו את חקיקת החוג הנורבגי עד להשגת הסכמה לחוק העוקף, שחררו את החסם והחזירו את החוק לדיון. הוא צפוי לעלות להצבעה הערב לקראת אישור סופי בקריאה שנייה ושלישית.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו הודיע בישיבת הסיעה היום (שני) כי הסיפוח שהיה צפוי לעלות להצבעה בממשלה ובכנסת בימים הקרובים, לא יעלה להצבעה, זאת בשל המחלוקת עם כחול לבן.

נתניהו אמר בחלק הסגור של ישיבת הסיעה: "התכוונתי להביא את זה להצבעה תוך ימים - אבל המפה לא מוכנה. אנחנו רוצים את ההכרה האמריקאית לכל העניין כפי שהיה ברמת הגולן".

נתניהו עדכן את חברי הליכוד כי "קיימנו שני דיונים עם כחול לבן - אני לא יודע מה עמדתם. אנחנו רוצים להשלים את המיפוי", כאשר נתניהו נועד בימים האחרונים עם בני גנץ וגבי אשכנזי, לצד שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, בלא שהושגו הסכמות.

בני גנץ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד