י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שותפים לדרך

אשר לראשי הלשכה: נקדם בהסכמה מהלכים שיקצרו אישור חוקים

ראשי לשכת עורכי הדין במפגש עם יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ יעקב אשר: "לעצור את גל החקיקה הפופוליסטי של גורמים בלתי אחראים בכנסת"

אשר לראשי הלשכה: נקדם בהסכמה מהלכים שיקצרו אישור חוקים
ראשי הלשכה עם ח"כ יעקב אשר צילום: באדיבות המצלם

ראשי לשכת עורכי הדין, המשנה לראש הלשכה, עו"ד יוסף ויצמן וראש ועדת האתיקה עו"ד מנחם מושקוביץ', נועדו לפגישה ממושכת עם יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת ח"כ יעקב אשר לדיון מעמיק ראשון לאחר כניסתו של יעקב אשר לתפקידו כיו"ר ועדת החוקה.

בדיון בו השתתף גם יועץ החקיקה של ח"כ אשר, עו"ד יהודה כהן, עלה הצורך למנוע מגל החקיקה מצד גורמים בלתי אחראים בכנסת המקדמים חקיקה מטעמים פופוליסטיים המביאים להכבדה על העבודה המשפטית של מערכת המשפט ועורכי הדין.

במהלך המפגש, עלה הצורך לקדם תקנות וחוקים שנתקעו זמן רב בצנרת של הוועדה, בעקבות שלושת סבבי הבחירות שמנעו קידום של חוקים משמעותיים ותקנות שלא הותקנו לחוקים קיימים. בכירי הלשכה מצאו אוזן קשבת אצל יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר, שהצהיר כי בכוונתו לקדם בהסכמה מהלכים שיקצרו את משך הזמן של אישור חוקים בוועדה, כפי שהדבר נעשה בהצלחה באישור החוק הנורבגי.

במהלך הפגישה, עלו שורה של נושאים הקשורים לממשק בין לשכת עורכי הדין לוועדת החוקה חוק ומשפט, נושאים הדרושים את התייחסות הלשכה ועמדתה בקידום חוקים שיש להם השלכה ישירה על עבודת עורכי הדין בישראל. יו"ר הוועדה הבהיר כי קידום החוקים יעשה בתיאום מלא עם בכירי הלשכה וכי עמדתם המקצועית תבוא לידי ביטוי בהליכי החקיקה בוועדה.

בכירי הלשכה, עו"ד ויצמן ומושקוביץ, הודו לחבר הכנסת יעקב אשר, ואמרו כי ניהול הדיונים באופן מקצועי שזכה לשבחים מכל סיעות הבית אופוזיציה וקואליציה, יש בו כדי ללמד על היכולת לקדם תהליכים חוקתיים משמעותיים באמצעות הוועדה, בדרך של הסכמה כוללת שתקדם את עבודתם של עורכי הדין בישראל.

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר, הודה לבכירי הלשכה ואמר שהוא סמוך ובטוח כי משפטני הלשכה יסייעו בידי חברי הכנסת בקידום חוקים שיסייעו בסופו של דבר לאזרחי המדינה בכלל, ולאזרח הקטן שלא אחת משלם את המחיר על עודף חקיקה פופוליסטית.

בסיום השיחה אמר יו"ר הוועדה, כי הוא רואה בעוה"ד ויצמן ומושקוביץ, בכירי הלשכה, שותפים לדרך במטרה לקדם מהלכי חקיקה לטובת כלל אזרחי המדינה, בשורה ארוכה של תחומים שבהם יש ללשכה אמירה ברורה.

יעקב אשר יוסף ויצמן מנחם מושקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד