י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מדה כנגד מדה

מה חרטו על המצבה של הישיש ר' זיגעלע

מצבה עם כיתוב לא רגיל נחרטה השבוע על קברו של הישיש החסיד רבי יהושע יעקובוביץ ז"ל, מי שכונה "ר' זיגעלע" שזכה להסתופף ולחזות בצדיקי עולם של הדורות הקודמים

מה חרטו על המצבה של הישיש ר' זיגעלע
רבי יהושע יעקובוביץ ז"ל בסיום הש"ס בארה"ב צילום: די וואך

הרה"ח הישיש רבי יהושע דב יעקובוביץ ז"ל, מדמויות ההוד של ברוקלין החסידית שנפטר לפני שבועיים, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה השאיר צוואה שנחרטה מעל גבי מצבתו.

"אני מבקש מעוברי מקום קברי, אם יש להם זמן לעשות עמדי חסד של אמת באמירת קאפיטל תהלים או ללמוד משנה, וכל דבר טוב שתעשו לטובת נשמתי בטוח אני שהקב"ה ישלם שכרם מדה כנגד מדה". 

הרה"ח הישיש רבי יהושע דב יעקובוביץ ז"ל מבורו פארק היה האיש שחיבר בין הדורות הקודמים לתפוח הזהב של אמריקה נפטר לעולם שכולו טוב, ובפטירתו נטל עמו דוגמא חיה של שריד לדור הישן.

ר' יהושע'לה או ר' זיגעלע כפי שרבים כינוי אותו בחיבה, שימש מופת סמל ודוגמא לחסידים של הדור הקודם. כשמאן דהוא רצה להראות לבנו איך היה נראים חסידים בדור הישן, אמר, הבט נא על ר' זיגעלע, כך היו החסידים של פעם. 

אין יהודי שראה את ר' זיגעלע ולא נעצר ונפעם. יהודי שנשק לגיל המאה, מלא חיות כבחור ואברך צעיר. הולך ברגליו ללא עזרה, מלבד בשנים האחרונות בהם הלך עם מקל, 'א קעגען עין הרע' כפי שהיה שגור על לשונו. היה לו מסלול מידי בוקר מביהמ"ד רחמסטריווקא בבורו פארק למקומות בהם קבע את שיעוריו, וביותר בבית המדרש מונקאטש שם הפך לחלק בלתי נפרד מהווי המקומי, הוא היה שוהה במקום שעות רבות מעוטר עם טלית ותפילין ומשלים את לימודיו. עוד לפני התפילה כל המתפללים היו אומרים לפניו ברכות השחר והוא היה עונה לעומתם 'אמן' בכוונה.

"בורו פארק און ר' זיגעלע, איז נישט די זעלבע בארא פארק", (בורו פארק ללא ר' זיגעלע, אינה אותה בורו פארק) אומרים לנו בכאב כמה מחשובי תושבי השכונה. ויש מהם שאמרו כי ' די חסידשע וועלט' (העולם החסידי)  ללא ר' זיגעלע הוא כבר לא אותו עולם. ר' זיגעלע איז גווען א זיגעל פון אמאהל - הוא היה חותמת של פעם.

 

בורו פארק מצבה יהושע יעקובוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד