י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
קריצה מתוך הממשלה

בני גנץ בכנס: "רפורמים וחרדים הם יהודים; יש מקום בכותל לכולם"

"חרדים, קונסרבטיבים, רפורמים או חילונים - הם יהודים, ולא משנה לאיזה זרם הם משתייכים", כך אומר הערב ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ | על תכנית טראמפ אמר: "עלינו לעבוד על בסיס התוכנית ולעשות זאת בתיאום עם שותפים אזוריים"

בני גנץ בכנס: "רפורמים וחרדים הם יהודים; יש מקום בכותל לכולם"
במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי קורץ לרפורמים, ומעניק להם גיבוי במאבקם על הכותל הרפורמי, שלטענתו החרדים והרפורמים הם אותו דבר. את הדברים אמר הערב (שני) בכנס הוירטואלי של ארגון AJC, הוועד היהודי-אמריקאי, הפועל להידוק קשרי ארה"ב ומדינת ישראל ולקידום האינטרסים של העם היהודי.

בדבריו בכנס, ביקש גנץ להודות לארגון על מאמציו עבור יהדות ישראל והתפוצות וביקש לחזק את הקשר בין ישראל לבין היהודים החיים ברחבי העולם בכלל ואלו החיים בארה"ב בפרט ואמר: "כשאנו מסתכלים על הכרזת העצמאות אנו אומרים ש"בארץ ישראל הוקמה המדינה היהודית". המשמעות היא שישראל היא המולדת הלאומית של כל יהודי ברחבי העולם".

"מבחינתי", הבהיר גנץ, "חרדים, קונסרבטיבים, רפורמים או חילונים - הם יהודים, ולא משנה לאיזה זרם הם משתייכים, כפי שכבר הכרזתי בעבר: הכותל המערבי גדול וארוך מספיק כדי שיהיה בו מקום לכולם. זוהי משפחה אחת", אמר.

גנץ התייחס גם להזדמנות המדינית שמציבה תוכנית טראמפ ואמר, "מדובר בתוכנית חשובה שמציגה גישה מציאותית של הדרך שבה ניתן לבנות עתיד יציב באזור, ואני מתכוון לקדם אותה ככל יכולתי, בדרך האחראית ביותר. עלינו לעבוד על בסיס התוכנית ולעשות זאת בתיאום עם שותפים אזוריים וכמובן עם שותפים מקומיים, עם קונצנזוס בחברה הישראלית ועם תיאום וקבלה מלאה של הגיבוי מארה"ב".

בנוגע לסוגיות הביטחוניות הבוערות, התייחס גנץ לאחריותה של לבנון לשקט בגבולה ואמר: "לבנון רוצה שנתייחס אליה כמדינה ריבונית ועצמאית, וככזו היא מחזיקה באחריות למה שקורה באזור שלהם. אנו דורשים מהם אחריות על כל מה שקורה במדינה; אם משהו יזלוג משטח לבנון לכיוון ישראל על ידי ארגון החיזבאללה או כל ארגון אחר, אנו נראה בלבנון אחראית לכל דבר, והיא גם זו שתאלץ לשלם את המחיר".

בני גנץ רפורמים בכותל רפורמים בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד