י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גנץ ביקש וקיבל

בג"צ אישר: חוק הגיוס יידחה בשלושה חודשים

כשבוע לאחר שהגיש בקשה לבג"צ לדחות את חוק הגיוס בשלושה חודשים, בני גנץ מקבל הערב את תשובת שופטי בג"צ שמאשרים את הדחייה השישית במספר עד לתאריך אותו דרש ה-16.9.2020

בג"צ אישר: חוק הגיוס יידחה בשלושה חודשים
בחורי ישיבה בבסיס צבאי. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

שופטי בית המשפט העליון קיבלו היום (שני) את בקשת שר הביטחון בני גנץ בשם הממשלה, לדחות את מועד חקיקת חוק הגיוס, בשלושה חודשים עד ל-16.9.

הרכב השופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופטים ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נועם סולברג, דפנה ברק-ארז, מני מזוז וענת ברון הודיעו כי דרישת הדחייה תתקבל.

בהחלטה נכתב: "אנו מורים על דחיית מועד בטלותו של פרק ג'1 לחוק שירות בטחון ליום 16.9.2020". הם הוסיפו והורו "כי המדינה תגיש הודעת עדכון על אודות התקדמות הליך החקיקה בעוד כחודשיים".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר, עם הרכבת הממשלה והחזרה ההדרגתית לשגרה במשרדי הממשלה, הגיע לשולחנו של שר הביטחון בני גנץ תפוח האדמה הלוהט, חוק הגיוס, שדורש חקיקה זריזה עם דד ליין של בג"צ - ולפיו עד ליום שלישי (16.6) יש לחוקק את החוק ולהעביר אותו בשלוש קריאות בכנסת. על פי כל התחזיות לא ניתן לעשות זאת תוך שבוע.

שר הביטחון גנץ פנה לבג"צ וביקש הארכה שישית בחקיקת חוק הגיוס. גנץ שקל לדרוש שנה או חצי שנה ולבקשת הסיעות החרדיות הוא דורש הארכה קצרה של שלושה חודשים בלבד, כדי שהנושא לא יהיה בסדר היום ושהחקיקה תעבור לפני שישראל תיגרר למערכת בחירות נוספת.

גנץ דרש מבג"צ לתת בידי הממשלה שהוקמה לפני מעט למעלה משלושה שבועות, "פרק זמן נוסף להידרש לסוגיה ולפעול מול הכנסת לשם השלמת הליך החקיקה בסוגיה הרגישה הזו". דרישתו היא לדחות את מועד פקיעת החוק על ידי בג"צ לתאריך 16/9/2020, חודש אלול.

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב אז לדרישה ואמר: "זה מעציב מאוד לראות רמטכ"ל לשעבר מבקש מהמדינה זמן כדי לנסות להסביר למה הוא נכנע לדרישות החרדים בעניין הגיוס לצה"ל. השווין בנטל ייקבר קבורת חמור. רק הפראיירים ימשיכו לשרת וכל זה בחסות שר הבטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי".

חוק הגיוס בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד