י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לראשונה במשמרת של גנץ

לאחר תקופה של שקט מתוח: רקטה שוגרה מרצועת עזה

לראשונה במשמרתו של שר הביטחון בני גנץ שוגרה הערב רקטה לעבר יישובי ישראל שנפלה ככה"נ בשטח פתוח ללא נזק ונפגעים. זהו מבחן ראשון לשר הביטחון החדש, האם ימשיך במדיניות קודמו נפתלי בנט להגיב על כל ירי, או שמא יכיל אותו ללא תגובה

לאחר תקופה של שקט מתוח: רקטה שוגרה מרצועת עזה
מערכת כיפת ברזל בפעולה. אילוסטרציה צילום: אדי ישראל, פלאש 90

מתיחות בדרום: בתום תקופה ארוכה שבה נשמר השקט בגבול הדרומי, רקטה ששוגרה הערב (שני) מרצועת עזה לשטח ישראל, נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. תושבי היישובים הסמוכים דיווחו על שמיעת פיצוץ עז, אך נכון לעכשיו לא ידוע על נזק או נפגעים כתוצאה מהנפילה.

מצה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד".

בימים האחרונים נשמעו איומים מצד גורמי טרור ברצועת עזה לחדש את פעילות הטרור על גדר הגבול במענה לתכנית הסיפוח ובעקבות אי הכנסת הכסף הקטארי.

כזכור, העיתון הלבנוני 'אל אחבאר' דיווח הבוקר על כך שקטאר תעביר עוד השבוע 50 מיליון דולר לרצועת עזה, בעקבות כך, יצאו לאה ושמחה גולדין, הוריו של קצין צה"ל סגן הדר גולדין הי"ד, שגופתו מוחזקת בידי חמאס כבר כמעט 6 שנים, במתקפה נגד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.

"גנץ הוא אכזבה גדולה עבורנו. יש מרחק בלתי נתפס בין האמירות וההצהרות לבין המעשים שלו. העברת 50 מיליון דולר לחמאס והמשך הפקרת הבנים היא ביזיון לגנץ ששימש כרמטכ"ל מלחמת צוק איתן ושילח את הדר ואורון להילחם בעזה והפקיר אותם בשבי חמאס כבר כמעט 6 שנים", אמרו הזוג גולדין.

יצוין כי מדובר בירי ראשון מרצועת עזה מאז נכנס ראש הממשלה החליפי בני גנץ למשרד הביטחון, כך שזהו מבחן ראשון שלו כיצד יבחר להגיב או לא לירי הערב.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי "זוהה שיגור רקטה אחת לשטחנו באזור מרכז המועצה. ככל הנראה ישנה נפילה בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת. לא הופעלה התרעה בישובים כי לא נשקפה סכנת נפילה בתוך הישובים. אנו בקשר עם צה״ל ואין שינוי בהנחיות"

בתגובה לירי תקף צה"ל מטרות ברחבי רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר: כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר תשתית המשמשת לפעילות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו עמדות צבאיות של הארגון. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מוקדם יותר הערב.

רצועת עזה שיגור רקטה מועצת אשכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד