י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ההיערכות לגל השני

ישראל רכשה כ-15,000 מכונות הנשמה; מתוכם הגיעו רק כ-700

ההכנה לגל השני בשיאה, אך רק כ-5 אחוזים ממכונות ההנשמה שהוזמנו - כבר הגיעו לארץ. משרד הבריאות: "יש ביטולים באופן תדיר ואמינות האספקה נמוכה"

ישראל רכשה כ-15,000 מכונות הנשמה; מתוכם הגיעו רק כ-700
מכשיר ההנשמה אחרי פריקתו מהמסוק צילום: Paraflight

משרד הביטחון הזמין יותר מ-15 אלף מכונות הנשמה בחודשים האחרונים, אך רק 707, כ-5% מהן, הגיעו בפועל מתחילת משבר הקורונה. כך מפרסמת הבוקר (ג') לראשונה, כתבת הבריאות של "ישראל היום"-מיטל יסעור בית-אור.

כמו כן, בחודשיים וחצי האחרונים נוספו בישראל 2,299 מכונות הנשמה - ובסך הכל ישנם 5,372 מכשירים. כך נחשף בדו"ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהוכן לבקשת ועדת הקורונה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון.

לפי משרד הבריאות, ביוני צפויות להגיע עוד 3,203 מכונות הנשמה; ביולי כ-3,500; ובאוגוסט - 1,749.

עם זאת, לדברי משרד הבריאות: "יש ביטולים באופן תדיר ואמינות האספקה נמוכה ביותר".

מנתוני משרד הבריאות עולה שיש בישראל 35 מכשירי ECMO ב-11 בתי חולים, וב-18 בתי חולים אין מכשיר.משרד הבריאות רכש 30 מכשירים נוספים, שמהם הגיעו עד כה רק חמישה.

יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון מסבירה:
"היכולת לבצע הנשמה היא חיונית וקריטית במאבק על החלמת החולים בנגיף. עלינו לוודא כי מערכת הבריאות יכולה לשאת בנטל ההנשמה במקרה של עלייה בהדבקה ובמספר החולים הקשים".

שאשא ביטון הוסיפה כי: "היום אקיים דיון בעניין היערכות מערכת הבריאות לגל שני והתפרצויות חוזרות. אנחנו חייבים לוודא שאנחנו ערוכים ומצוידים לתרחישים מורכבים, ויחד עם זאת לעשות הכל להימנע מהם - ככל שהציבור יהיה קשוב ויקפיד על ההנחיות, הדבר יסייע לנו לשמור על בריאות הציבור ולהימנע מהידרדרות במספר החולים והמונשמים"

מכונת הנשמה משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד