י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זכה לתמיכה מפתיעה

היהודים טענו לאפליה; העשי פרץ לפארק. צפו

התושבים בשכונות החרדיות של ניו יורק מחו על אפליה בפתיחת גני השעשועים לילדים. לטענתם בעוד שערי גנים אחרים בעיר נפתחו - של החרדים נותרו נעולים. עסקן נמרץ מבורו פארק החליט לעשות מעשה וזכה לתמיכה מפתיעה • צפו

היהודים טענו לאפליה; העשי פרץ לפארק. צפו
העשי טישלר פורץ לפארק צילום: צילום מסך

אחד מעסקני הקהילה החרדית של בורו פארק, העשי טישלר, פרץ את שעריו של פארק שהעירייה סגרה בעקבות ההגבלות של נגיף הקורונה. לטענת התושבים החרדים מדובר באפליה אנטישמית שכן גנים עירוניים במקומות אחרים נפתחו. התיעוד בו העשי פורץ את שערי הפארק לכל תשואות הקהל - הפך לויראלי ברשת והוביל לתמיכה מפתיעה של פוליטיקאים.

הבוקר (שני) של טישלר התחיל בעימותים עם שוטרי מחלקת הפארקים של ניו יורק, שהוצבו בבורו פארק כדי לוודא שפארק השדרה ה-18 יישאר סגור. לאחר שדיבר עם כמה שוטרים - הם עזבו - והפארק נשאר פתוח למאות הילדים שיכלו לשחק במקום.

טישלר הבטיח כי שאר הפארקים, גם אלו של ויליאמסבורג, ייפתחו בהמשך היום. לצורך כך הוא הגיע לפארק המקומי עם כמה אנשים וקאטר, הם חתכו את המנעולים של גן המשחקים מידלטון (פארק לינץ'), ברקע קריאות הצהלה של הילדים.

לאחר מכן טישלר הלך ל"גן המשחקים של בדפורד", בשדרות בדפורד וברחוב 9 הדרומי, ופרץ את השערים.

כאמור, בעקבות התיעוד שהפך לויראלי, הם זכו לתשומת לב לאומית.

הסנטור טד קרוז צייץ: "בראבו" בתגובה לפריצת המנעולים. ביום שני בערב, פוליטיקאי נוסף, קווין מקארתי, צייץ את הסרטון וכתב "סטנדרט כפול של ראש העיר של ניו יורק, הוא מפלה הלוויות, בתי ספר, וגני שעשועים יהודיים באכיפה נגדם. אם אמריקאים יכולים להפגין, אז למשפחות צריך להיות גישה לפארקים השכונתיים שלהם."

בורו פארק קורונה טד קרוז ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד