י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקראת 'שבת חופשית'

בעיצומו של הזמן: כך כבשו בעולם הישיבות את חופי הים • תיעוד

'בחדרי' מגיש את החלק השני בסיקור המקיף על הנעשה בעולם הישיבות בזמן קיץ בצל הקורונה • האטרקציה של הישיבות: 'חוף סורוצקין' בראשון לציון, הפיצוי של אלו שנשארו בישיבה, הקנס שקבלו הבחורים שיצאו ללא רשות, ואיך רקדו בחתונה אחת שתי הישיבות • מיוחד

בעיצומו של הזמן: כך כבשו בעולם הישיבות את חופי הים • תיעוד
בחורי אור אלחנן בחוף הים צילום: באדיבות המצלם

בעולם הישיבות שבו זמן קיץ השנה בבעולם הישיבות שונה מהרגיל בגלל מגפת הקורונה, ובחורי הישיבות לא יכולים לצאת מהישיבה בכדי למנוע הדבקה.

מנהלי הישיבות מצאו פתרונות עבור הבחורים הכלואים בדמות נסיעות לחופי הים. המדובר ביותר הוא חוף ראשון לציון שזכה לשם "חוף סורוצקין", על שם ישיבת 'עטרת שלמה' בקרית הישיבה בראשון לציון, שראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין דאג לסגירת פינה בחוף הים בשביל הבחורים שלומדים בישיבה ונמצאים בסוג של בידוד מהקורונה. 

'בחדרי חרדים' מביא תיעוד מישיבת 'אור אלחנן' בירושלים, בה יצאו הבחורים לחוף בראשון לציון, שם, בשטח מגודר בתוך החוף, נשמו הבחורים סוף סוף לרווחה. אחרי השהייה בים, נסעו לבית כנסת בראשון לציון, שם סעדו את ליבם ונהנו מזיץ מיוחד שארגן אחד מהבחורים החשובים בישיבה.

הקפסולה של הקיבוץ יצאו לחתונות ובשל כך הם שוהים בקפסולה נפרדת ולא חברו לשאר בני הישיבה, ובשל כך לא יכלו להצטרף לנסיעה לים. אך הם לא קופחו. הפיצוי: מנגל לארוחת ערב על גג הישיבה 

בישיבת 'אור אלחנן' יקיימו שבע ברכות לבחור בה לא כל הישיבה יוכלו להשתתף בחתונתו. האירוע בהשתתפות קלידן הישיבה, אברהם אלישיב דויטש והזמר אלי מילר. לקראת השבת הקרובה בני הישיבה יוצאים לביתם לשבת חופשית ובשבוע הבא (שני) יחזרו בקפסולות של 26 בחורים.

כידוע, בישיבת 'אור אלחנן' ראש הישיבה הגאון רבי חיים אריה חדש, שנודע כמחמיר מאוד בכל הנוגע לקורונה, ונוהג תמיד לומר שהוראות משרד הבריאות הם לחומרא ולא לקולא.

כך גם בעוד ישיבות יצאו לסוף שבוע ארוך בסוף השבוע, אחד מראשי הישיבות התבטא, ואמר כי הבחורים יחזרו לישיבה במתכונת רגילה ולא בקפסולה. לדבריו: "לא חוזרים על בדיחה פעמיים".

בישיבת חברון בגבעת מרדכי, שם לא חזרו כל בני הישיבה, יקיימו ביום ראשון הקרוב הכנסת ספר תורה גדולה בליווי תזמורת מורחבת ובהשתתפות בני הישיבה שהתאחדו לבית מדרש אחד. יצויין, כי ספר התורה היה מיועד תחילה להיכנס להיכל הישיבה לצעירים של חברון, אך על מנת לשמח את הבוחרים הוחלט להעביר את הספר להיכל הישיבה הגדולה. מאיר אדלר וארל'ה סמט ישמחו את מאות הבחורים הכלואים בקפסולות.

ל'בחדרי חרדים' נודע על ישיבה נוספת בה בחורים נסעו לחוף אשקלון - ללא רשות, ובשל כך קבוצה של בחורים הייתה מועמדת לעוף, אירוע שלבסוף הביא את הישיבה לקנוס את הבחורים ב- 500 שקל. 

בנוסף, אמש (שני) נערכה בירושלים שמחת החתונה לבתו של ראש ישיבת מיר ברכפלד הגאון רבי נועם יצחק אלון, (שהתחדש בכובע 'המבורג' לכבוד השמחה) בשמחה השתתפו בחורי ישיבת 'עטרת שלמה' שם לומד החתן. הריקודים נערכו במתכונת נפרדת כשבחורי 'עטרת שלמה' רוקדים בשטח נפרד, ובחורי מיר ברכפלד בשטח אחר. 

קפסולות ישיבת אור אלחנן חוף ים ישיבת עטרת שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד