ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יזכה לתמיכה רחבה?

בליכוד מציעים: פיצול תפקידים ליועץ המשפטי

תובע כללי בנפרד ויועץ משפטי בנפרד, כך מציעה חברת כנסת מהליכוד לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה | כך שהיועמ"ש   יהווה גורם ייעוץ, סיוע והגנה משפטית לממשלה, לעומת התובע הכללי שכל ההליכים המשפטים מטעם מדינת ישראל יהיו נתונים בידיו

בליכוד מציעים: פיצול תפקידים ליועץ המשפטי
אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הצעת חוק חדשה שהניחה סגנית יו"ר הכנסת חברת הכנסת שרן השכל מ'הליכוד', דורשת לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. ההצעה אושרה ע"י נשיאות הכנסת ותעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

ההצעה הקוראת לפצל את תפקיד התובע הכללי מתפקיד היועמ"ש, נועדה להגדיר את תפקידו של התובע הכללי כישות נפרדת ועצמאית שאינה כפופה ליועץ המשפטי לממשלה, וככזו המנהלת באופן אוטונומי את פרקליטות המדינה. היועץ המשפטי לממשלה יהווה סמכות מייעצת בכל הסוגיות המשפטיות הנוגעות לממשלה ולא יעסוק בתביעה הכללית. בכך תיווצר הפרדה בין הגוף שאחראי לנהל את התביעה והחקירות בישראל לבין הגוף שאחראי להעניק ייעוץ, סיוע והגנה משפטית לממשלה.

על פי ההצעה התובע הכללי יתמנה על ידי שר המשפטים לפי המלצות ועדת איתור אשר תכלול את מנכ"ל משרד המשפטים אשר יהיה יו"ר הועדה, שופט עליון בדימוס שימונה ע"י נשיא בית הדין העליון, נציב שירות המדינה, ראש לשכת עורכי-הדין, נציג שר המשפטים ושני חברי כנסת שנבחרו בבחירות חשאיות במליאת הכנסת.

התובע הכללי יכהן חמש שנים, הוא יהיה הדרג הניהולי הבכיר של פרקליטות המדינה וכל ההליכים המשפטים מטעם מדינת ישראל יהיו נתונים בידיו.

ח"כ שרן השכל הסבירה את הצעת החוק: "הגשתי את הצעת החוק הזו עם כינונה של הכנסת ה-23. הפרסומים האחרונים המטילים צל על מינויו של היועץ המשפטי לממשלה המשמש כיום גם כפרקליט המדינה רק מחדדים את העובדה שהיינו צריכים לפצל את התפקיד לפני שנים רבות. לציבור הישראלי מגיעה מערכת אכיפת חוק עליה הוא יכול לסמוך, פיצול תפקיד היועמ"ש צעד חשוב והכרחי בדרך למטרה הזו".

כעת נותר לגלות האם מפלגת 'כחול לבן' תתמוך בחוק ותאפשר לו לצלוח את שלוש הקריאות.

היועץ המשפטי לממשלה הצעת חוק תובע כללי מפלגת הליכוד שרן השכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד