י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רפואה בקהילה

האפלייה בקופות חולים: "צריך מאבק כאיש אחד בלב אחד"

המאבק כנגד האפלייה בקופות החולים עולה שלב: כינוס אברכים הערב בבני ברק במטרה להתקהל ולעמוד על המשמר להעניק שירות שיוויוני לכלל המגזרים

האפלייה בקופות חולים: "צריך מאבק כאיש אחד בלב אחד"
כנס רפואה והלכה צילום: באדיבות המצלם

בכנס "רפואה בקהילה" שנערך הערב בבית המדרש של "קהילת האברכים ובני הישיבות" בשיכון ג' בבני ברק השתתפו מאות בני תורה ועמך ישראל. בכנס עמדו הנואמים על החובה הקדושה להתקהל ולהתאחד על מנת לקבל שירותים חיוניים בנושאי רפואה מול קופות החולים, וכן לאור הדרישה למנות נציגי קהילה למגזר הספרדי בערים החרדיות.

במעמד השתתפו רבנים ואישי ציבור, ובהם סגן ראש העיר ב"ב אליהו דדון, והרב משה מזרחי רב קהילת אברכים ובני ישיבות שיכון ג', את הכנס הנחה איש התקשורת דוד חכם שדיבר על הצעדים שנעשו ושיעשו לטובת המאבק והמערכה שנמצאת בעיצומה, במטרה להעניק שירות שוויוני על ידי קופות החולים ובתי החולים בארץ.

רב הקהילה הגאון רבי משה מזרחי עמד בדבריו על החובה להתאחד כאיש אחד בלב אחד, ועל ידי אחדות ניתן להשיג כח בכל התחומים ברוחניות וגשמיות. והוסיף כי ענייני הרפואה טומנים בחובם שאלות הלכתיות רבות חדשים לבקרים, ועל כן יש צורך בהעמדת מו"צים ורבני קהילות שיתנו מענה הלכתי.

יוזם המאבק אבשלום אוחיון אמר כי הכינוס הערב הינו כינוס ראשון מתוך סדרת כינוסים שייערכו בימים הקרובים, על מנת לאחד את הציבור בדרישה חד משמעית לתקן את האפליה, הן בחלוקת המשאבים לציבור והן במינוי רבנים ומורי הוראה בבתי החולים ונציגי קהילות בקופות החולים.

בשבועות הקרובים ייפתח מפקד ענק לכלל הציבור, על מנת להקים מאגר נתונים ענק ככח ממשי מול הארגונים וקופות החולים.

אפליית ספרדים קופות חולים משה מזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד