י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברוך דיין האמת

הצאצא מרופשיץ: האב"ד הליטאי הלך לעולמו

אבל בשכונת אונסדורף בירושלים: נכד הראפשיצער הגאון רבי נפתלי צבי הורוביץ זצ"ל, דיין בחיפה בתל אביב וירושלים - הלך לעולמו לאחר ייסורים • הוא נטמן לאחר חצות לילה בהר הזיתים

הצאצא מרופשיץ: האב"ד הליטאי הלך לעולמו
הגאון רבי נפתלי צבי הורוביץ זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים ליוו הלילה (שלישי) למנוחות את האב"ד הגאון, הצנוע והעניו רבי נפתלי צבי הורוביץ זצ"ל, מחשובי הדיינים בישראל, שנפטר בגיל 87.

רבי נפתלי זצ"ל היה שלשלת היחס החסידית. הוא נקרא בשם 'נפתלי צבי' על שם זקנו האדמו"ר רבי נפתלי צבי מרופשיץ זצ"ל, שכונה 'הראפשיצער' והיה גם צאצא של הרבי ר' אלימלך מליז'ענסק ועוד.

הוא נולד בגליציה בב' כסלו תרצ"ג והרוסים הגלו את הוריו ומשפחתם לסיביר, כך ניצל ממלתעות הנאצים. בבחרותו למד בחברון ובעקבות כך נעשה גם מתנגד. בישיבה היה לאחד מטובי הלומדים.

נישא לבתו של רבי אברהם פנחס גרודזינסקי, תלמידו המובהק של מרן הגאון רבי אברהם גרודזינסקי בעל ה'תורת אברהם' ובנו של רבי משה גרודזינסקי הי"ד שנהרג בפרעות תרפ"ט בישיבת חברון.

בחייו זכה לקרבה מיוחדת ממרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל שהתבטא עליו באורח נדיר "ר' נפתלי ראוי להיות דיין". ואכן היה דיין מובהק וירא הוראה, עניו וצנוע, שכיהן בבתי הדין בתל אביב, חיפה וירושלים.

התגורר ברחוב הרב סורוצקין בקרית אונסדורף בירושלים. עבר ייסורי גוף בשנים האחרונות בשל מחלתו וייסורי נפש רבים.

בהלוויה שיצאה לקראת חצות לילה בבית הלוויות שמגר בירושלים ספדוהו תמרורים הגאון רבי נתן זוכובסקי ראש ישיבת 'גאון יעקב', הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר, הגאון רבי בן ציון הכהן קוק ראש בית הוראה הכללי ירושלים, הגאון רבי בנימין רימר משגיח ישיבת טשעבין ובני המשפחה. כל המספידים ציינו את גדלותו בתורה, התמדתו וענוותנותו. בשעת לילה מאוחרת הוא נטמן בהר הזיתים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

רבי נפתלי צבי הורביץ רופשיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד