י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שר הבריאות בביקור במכבי בבני ברק: "נבחן הרחבה משמעותית של אשפוזי הבית כבר לקראת החורף הקרוב"

שר הבריאות אדלשטיין וסגן השר קיש ערכו סיור מקצועי במרכז הרפואי של מכבי בבני ברק. הם נחשפו לפעילות ייחודית של מוקד הרפואה הדחופה ושל מחלקת אשפוז היום ולמידע רב על פעילות מכבי בשגרה ובחירום. שר הבריאות אדלשטיין: "נבחן הרחבה משמעותית של האשפוז הביתי כבר לקראת החורף הקרוב. זה טוב עבור המטופל, המשפחה ומערכת הבריאות כולה"

שר הבריאות בביקור במכבי בבני ברק: "נבחן הרחבה משמעותית של אשפוזי הבית כבר לקראת החורף הקרוב"
סיור שר הבריאות בבני ברק צילום: מכבי

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין וסגן השר יואב קיש ביקרו  במרכז הרפואי של מכבי בבני ברק.  צוות מכבי הציג בפניהם נתונים רבים על הפעילות בשגרה ולאורך משבר הקורונה. דגש מיוחד ניתן לאשפוזי הבית, מתן שרות רפואי מתקדם בבית המטופל, משלוח תרופות אל חולים מורכבים וקשישים לאורך מגיפת הקורונה ועוד.

לאחר מכן סיירו השר וסגנו במכון להתפתחות הילד שם נפגשו עם מנהלת המכון, ד"ר אורלי נקר. יחד הם דנו בחשיבות הרפורמה בהתפתחות הילד וההקלה החשובה כל כך למשפחות. בנוסף הציגה ד"ר נקר את העובדה כי במצב הנוכחי רק ילדים למשפחות אמידות יכולים לקבל טיפול ואילו אחרי הרפורמה יוכלו כולם לקבל את הטיפול הטוב ביותר.

בהמשך ביקרו השר אדלשטיין וסגן השר קיש במחלקת אשפוז היום ומוקד הרפואה הדחופה. המנהל הרפואי של מרחב בני ברק, ד"ר ערן שנקר, הציג בפניהם את היקף הפעילות של המוקד עם עשרות חולים מדי יום המגיעים לאורך היום ועד אמצע הלילה.

סיור שר הבריאות בבני ברק • קרדיט: דוברות מכבי

בסיום הביקור הוצגה לשר ולסגנו העמדה החדשנית של מכבי לבדיקות קורונה. עמדה זו זכתה לפרסום ועניין בין לאומי נרחב, השר שוחח עם הדוגמים לאחר שביצעו משעות הבוקר דגימות לעשרות מטופלים. יתרונה הגדול של העמדה טמון במיגון וההפרדה בין המטופל לבין הדוגם וביכולת לבצע את כל תהליך הזיהוי ונטילת הדגימה במקום אחד. עמדות אלה מיוצרות בישראל וכבר הוצבו בעשרות נקודות ברחבי הארץ.

שר הבריאות אדלשטיין: "מערכת הבריאות מתגלה בתפארתה. פגשתי צוות עם שליחות אמיתית ומקצוענות ברמה הגבוהה ביותר. התרגשתי ממה שראיתי כאן ואני משוכנע עכשיו עוד יותר בכך שיש לנו בישראל מערכת בריאות חזקה עם בסיס אנושי מדהים. האשפוז הביתי שמפעילות קופות החולים הוא בעל חשיבות אדירה. זה נכון רפואית למטופלים ומאפשר למערכת הבריאות להעניק טיפול מיטבי לחולים רבים יותר. אנחנו נבחן הרחבה משמעותית של אשפוזי הבית כבר לקראת החורף הקרוב."

בנוסף התייחס השר לחשיבות של הרחבת ההתמחויות של רופאים בקהילה. "מרבית השרות הרפואי ניתן בקופות החולים ועל כן נבחן הקמת מסלולי התמחות בקהילה בחלק מתחומי הרפואה."

מנכ"ל מכבי, רן סער: "לשר הבריאות יש משימה מאתגרת ומורכבת ואנחנו נתמוך נהיה חלק מכל מאמץ לקדם את מערכת הבריאות. צוות מכבי בבני ברק ובכל הארץ, עשה לילות כימים במהלך המשבר ואני שמח שהשר בחר לקיים כאן את הסיור הראשון שלו."

ראש מחוז מרכז במכבי, דבורה חסיד: ״פעלנו סביב השעון ומכבי הייתה הראשונה לבצע בדיקות קורונה בעיר. באחד המקרים, אדם מבוגר לא יכול היה לקום אפילו לחלון כדי לראות את הנכדים. פיזיוטרפיסט שלנו הגיע אליו וטיפל בו עד שיכול היה להגיע לחלון. הוא בכה מהתרגשות. תושבי בני ברק הוכיחו ומוכיחים כמה הם נשמעים להנחיות ונאבקים בהתפשטות המגיפה.״

מכבי שר הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד