י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברוב של 60 מתנגדים

הצעת החוק נדחתה: עימות במליאה בין אמסלם לליברמן

חבר הכנסת אלי אבידר מסיעת ישראל ביתנו יחד עם חברי כנסת נוספים הגישו תיקון להצעת חוק שתביא להפסקת כהונה של ראש הממשלה, שר או סגן שר מחמת הגשת כתב אישום • המליאה דחתה את ההצעה וחברי הכנסת ליברמן ואמסלם התעמתו 

הצעת החוק נדחתה: עימות במליאה בין אמסלם לליברמן
אמסלם וליברמן צילום: פלאש 90

נדחה בטרומית: הפסקת כהונה של ראש הממשלה מחמת הגשת כתב אישום.

מליאת הכנסת דחתה את הצעת חוק-יסוד: הממשלה (תיקון - הפסקת כהונה של ראש הממשלה, שר או סגן שר מחמת הגשת כתב אישום) של חבר הכנסת אלי אבידר וקבוצת חברי הכנסת.

מוצע לתקן חוק-יסוד הממשלה, ולקבוע כי אם הוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, בעבירה מסוג פשע, תיפסק כהונתו ביום השלושים שלאחר הגשת כתב האישום, ואם הוגש כתב אישום נגד שר או סגן שר בעבירה מסוג פשע, תיפסק כהונתם יום לאחר הגשת כתב האישום.

בדברי ההסבר נכתב: "סעיף 18 לחוק-יסוד: הממשלה קובע כי הכנסת רשאית להעביר ראש ממשלה מתפקידו לאחר שהורשע בעבירה ובית המשפט קבע בפסק דינו שיש עמה קלון, וכהונתו נפסקת מכוח הוראת החוק רק לאחר שפסק הדין שהרשיע אותו כאמור הפך לסופי. לעומת זאת, לגבי שר וסגן שר קובעים סעיפים 23 ו-27 לחוק-היסוד האמור, כי אם הורשעו בעבירה ובית המשפט קבע בפסק דינו שיש עמה קלון – כהונתם נפסקת ביום מתן פסק הדין.

המצב הקיים מאפשר לראש ממשלה, לשר ולסגן שר לכהן בתפקידם למרות שהם מואשמים בעבירות פליליות, דבר שעשוי לפגוע בשלטון החוק בישראל."

השר דוד אמסלם השיב בשם הממשלה והביא ציטוט של אביגדור ליברמן מראיון טלוויזיוני שבו אמר "אנחנו לא פוסלים אף אחד בבחירות, אמרתי שנתניהו יכול לכהן עד פסק דין חלוט למרות שזה פוגע בי אלקטורלית כך אני מאמין ולא זזתי מעמדתי", בנוסף התייחס השר אמסלם למאמר שכתב יאיר לפיד בשנת 2008 תחת הכותרת "חקירוקרטיה", ואמר שזה נראה כאילו הוא נכתב לעיתון של השבת לסיכום דבריו אמר השר אמסלם: " אתם מדברים היום בגלל סיבות פרסונליות אישיות של שנאה והתחשבנות אישית, זה כל הסיפור פה הכל צביעות זו רק שאלה של פוזיציה".

ח"כ אביגדור ליברמן עלה להגיב לדברים ותקף את השר אמסלם: "הידרדרת, קבעת ישראלי בצביעות, הדברים שאמרת אין להן שום קשר למציאות. ישראל ביתנו הצביעה ב2001 נגד החוק שמאפשר לראש ממשלה להמשיך לכהן. ברגע שהוגש נגדי כתב אישום כשר חוץ, באותו רגע קמתי ועזבתי. נתניהו וכל סיעת הליכוד הצביעו בעד החוק הזה כשדובר על אולמרט."

ח"כ יאיר לפיד הציג את דף החתימות על החוק המקורי ואמר: "זו רשימת החותמים המקורית של החוק הזה שהוגש במרץ השנה. המגיש הראשון היה בני גנץ, והמגיש השני הוא אבי ניסנקורן, נכון להיום שר המשפטים של מדינת ישראל. הוא פשוט לא רצה לעלות הנה ולהודות בפני האולם הזה, אופוזיציה וקואליציה כאחד, שהוא מצביע בעד הצעת חוק שהוא מסכים לה ושהוא יודע שהיא נכונה"

ההצעה נדחתה ברוב של 60 מתנגדים מול 23 תומכים ונמנע אחד.

דודי אמסלם אביגדור ליברמן אלי אבידר בנימין נתניהו כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד