י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אין מניעה חוקית

בנו של קרויס דורש: החזירו לי את דגל פלסטין

לאחר שבהפגנה שהתקיימה לפני כמה ימים נעצר קרויס כשברשותו דגל פלסטין, הוא מגיש היום באמצעות עורכי דינו בקשה לבית המשפט "החזירו לי את הדגל" • בבקשה מציגים עורכי הדין תקדים משפטי לפיו אין כל מניעה חוקית בהנפת דגל פלסטין • צפו ברגעי המעצר

בנו של קרויס דורש: החזירו לי את דגל פלסטין
מעצר קרויס והדגל צילום: פלורליסט

ישראל מאיר קרויס, בנו של איש מאה שערים יואליש קרויס, הגיש היום (רביעי) בקשה לבית משפט השלום בירושלים, להורות למשטרת ישראל להשיב לו את דגל הרשות הפלסטינית שהוחרם לו במהלך מעצרו לפני מספר ימים בשכונת מאה שערים. 

כפי שמתואר בבקשה שהגישו לבית המשפט עורכי הדין נדב גדליהו ושמואל הורביץ, בשמו של קרויס: בתאריך 2020.6.11  שמע ישראל מאיר קרויס כי המשטרה עצרה קטין שהחזיק דגל של הרשות הפלסטינית. בעקבות כך ביקש קרויס למחות נגד המעצר ובעד חופש הביטוי ונעמד בסמוך לפתח ביתו כשהוא לובש מסכה ומחזיק בדגל.

"למרות שלא ביצע כל עבירה", טוענים עורכי דינו של קרויס, "הוא נעצר תוך שימוש בכוח רב, נחקר ולבסוף שוחרר באותו היום. אך כשהשתחרר לא הוחזר לו הדגל ונאמר לו שעליו לפנות לבית המשפט".

וידאו: פלורליסט

כאמור, קרויס מבקש כעת מבית המשפט להשיב לו את דגל הרשות הפלסטינית בטענה כי לא עבר אף עבירה. קרויס הציג לבית המשפט פסקי דין של בג"צ שקובעים כי אין מניעה בהחזקת הדגל. 

בנוסף, בבקשתם מציינים עורכי הדין תקדים בו המשטרה הודתה בעבר כי אין בהנפת דגל הרשות הפלסטינית כל עבירה, זאת במענה לתלונת ה'אגודה לזכויות האזרח' שהוגשה בשנת 2017: "השוטר הבין במעמד קבלת התייחסותו, כי אין בנסיבות האירוע כל עבירה פלילית, ומשכך לא היה מקום להמשיך ולנסות לטפל באירוע, כפי שעשה."

מאחר ועורכי הדין הוכיחו לבית המשפט כי קרויס לא עבר על החוק בכך שהניף את הדגל, הם דורשים מבית המשפט להורות למשטרה להשיב את את הדגל לאלתר.

 

 

 

דגל פלסטין יואליש קרויס שכונת מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד