י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסתופף אצל שלושה אדמו"רים

בגיל 100: זקן החסידים עבר דום לב ונפטר

בארה"ב נפטר בגיל 100, הישיש החסיד רבי אברהם רינגל ז"ל, זקן חסידי בעלזא, שזכר את הרגעים המרטיטים מפטירת הרבי המהרי"ד והסתופף אצל הרבי הקדוש רבי אהרן ונסע למונטריאול לפגוש את הרבי מבעלזא שליט"א

בגיל 100: זקן החסידים עבר דום לב ונפטר
הרב רינגל לפני מס' ימים בביתו צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הבשורה על פטירתו של הרה"ח הישיש רבי אברהם רינגל ז"ל, זקן חסידי בעלזא שנפטר בגיל 100.

המנוח ז"ל נולד בחודש חשוון בשנת תר"פ בעיר נאראל, לאביו הרה"ח ר' ניסן רינגל ז"ל. משפחת רינגל העניפה היא מהמשפחות היחידות שנמנו על חסידי בעלזא, מאז ייסוד השושלת על ידי הרבי מהר"ש זצ"ל.

אביו הרה"ח ר' ניסן רינגל ז"ל, נולד וגדל בעיר פשעמישל. בהיותו ילד שמע רבות מאביו ז"ל על הסתופפותו בצל הרבי המהרי"ד מבעלזא זצ"ל, ובשבת פרשת חיי שרה שנפטר המהרי"ד זכו אביו ואחיו ז"ל לשבות בצלו של הרבי ולהשתתף במסע הלווייתו שנערכה ביום ראשון.

המנוח ז"ל היה מספר תמיד שהוא זוכר מתי הגיע המברק במוצ"ש על פטירתו של הרבי המהרי"ד. בהיותו בגיל 13 נסע בפעם הראשונה לעיר בעלזא שבאוקראינה ביחד עם אביו לפני הכנסו לעול תורה ומצוות, ומאז נסע הרבה פעמים להסתופף אצל הרבי מהר"א מבעלזא זצ"ל.

הוא זכה להשתתף בכמה לילות סדר בליל הפסח אצל הרבי מהר"א בבעלזא, כמו כן השתתף בכמה מהנסיעות שערך הרבי בערים השונות ברחבי גליציה ופולין.

עם עלותו של האדמו"ר מבעלזא שליט"א על כס ההנהגה דבק באדמו"ר במשך כל ימיו, והיה תמיד מספר לפרחי החסידים עובדות וזכרונות מעיר בעלזא, היה עולה תמיד לארץ הקודש להסתופף בירושלים, בשנים האחרונות כשהטיסות היו קשות עבורו, לא זכה להגיע לארץ הקודש.

לפני שנתיים עת ביקורו של האדמו"ר מבעלזא במונטריאול שבקנדה, אמר לבנו העסקן הרה"ח ר' אריה שהוא רוצה לעשות מאמץ ולנסוע לקבל ברכת שלום מהאדמו"ר, ואכן נסע דרך ארוכה מעל שבע שעות בכדי להתברך מפי האדמו"ר וחזר מיד לארה"ב.

בביקור במונטריאול לפני שנתיים בקנדה עם הרבי מבעלזא. צילום: אנשיל בעק

הבוקר לקה בלבו ונפטר למגינת לב בני משפחתו.

מסע הלוויה ייצא בשעה 14:00 בצהריים (שעון ניו יורק) מבית הלוויות שומרי הדת בשכונת בורו פארק בברוקלין, בדרכה לחלקת קהל מחזיקי הדת בבית החיים בלונג איילנד. שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

רבי אהרן מבעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד