י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התרגשות גדולה בעולם החסידות

תגלית מרעישה בברדיטשוב: התגלה ציונו המקורי של רבי לוי יצחק

זרם המתפללים שפסק בעקבות הקורונה, הצמיח את עבודות התשתית בציונו של הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב זי"ע, כאשר במהלך העבודות באהל ציונו המפורסם כמקום מסוגל לפעול ישועות, נחשפה התגלית המרטיטה בדמות ציון קדשו המקורי של הצדיק כשלצידו שלושת בניו

תגלית מרעישה בברדיטשוב: התגלה ציונו המקורי של רבי לוי יצחק
רבה של ברדיטשוב בציון שנחשף צילום: באדיבות המצלם

נגיף הקורונה הצליח לשנות סדרי עולם, לטוב ולמוטב. התגלית המרעישה שתעסיק את העולם היהודי בימים הקרובים, נזקפת גם היא למעללי הקורונה. היה זה נהר המתפללים שפסק לזרום כשהדרך לאוקראינה ולברדיטשוב נחסמה, רבה של ברדיטשוב, הגאון רבי משה שמואל טהאלער, החליט להשקיע בעבודות תשתית בבית הקברות ובייחוד באוהל שנבנה מעל ציונו הקדוש של רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע"א באוקראינה.

האוהל הנוכחי נבנה בעשורים האחרונים על גבי יציקת בטון שעל פי השמועה כיסתה על פני הציון המקורי. רבבות יהודים פוקדים מדי שנה את האוהל ואת המצבה שהונחה בו ופועלים ישועות בזכותו של הצדיק, רבי לוי יצחק.

כשהוחלט להרים את רצפת הבטון של האוהל הנוכחי על מנת להתקין במקום חימום תת-רצפתי לתועלת המגיעים למקום בימות החורף, במינוס אוקראיני טיפוסי, התגלתה התגלית ההיסטורית. תחילה מצאו את ראשיהם של כתלי האוהל העתיק והמקורי שהיו מלאים בפסולת עפר, ומשקבע הגאון רבי משה שמואל טהאלער, בהתייעצות עם גדולי ישראל ובפיקוחם האדוק של רבנו 'ועד בית החיים' המלווים בתדירות כל פעילות במקום, להוציא את שכבות העפר הממלאות את האוהל; התגלו מצבות הקודש - המצבה המרכזית והמקורית של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, אליה דבוקות מצבותיהם של שלושת בניו.

מדובר ללא ספק בציונו המקורי של הצדיק מברדיטשוב שעצם גילויו מעורר התרגשות רבה בכל רחבי תבל.

העיתונאי אריה ארליך עורך מגזין 'משפחה' שפרסם את הסיפור לראשונה כתב "יצא שמי שהתפלל ליד ה"מצבה" השגויה - דרך, בשגגה כמובן, על קברו של הצדיק. ודבר כזה - לדרוך בשגגה על ציון הצדיק כדי להתפלל במקום - זה הרי הכי רבי לוי יצחק בעולם!".

ברדיטשוב רבי לוי יצחק מברדיטשוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד