י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

'דגל' עולים למתקפה נגד ליצמן: "בגלל בעיה פנימית מאבדים כוח"

אחרי ש'בחדרי חרדים' חשף את הפלונטר ברשימת 'יהדות התורה' שחוסם את כניסתם של ח"כים נוספים במסגרת החוק הנורבגי, ב'דגל' יוצאים למתקפה נגד 'אגודה': "אין שום הגיון שלא נוכל להכניס תוספת כוח לרשימה. מקלב כבר הביע הסכמה לפרוש" | כל הפרטים על הקרב הפנימי החדש

'דגל' עולים למתקפה נגד ליצמן: "בגלל בעיה פנימית מאבדים כוח"
גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרבות ב'יהדות התורה' חוזרים: עם חקיקת החוק הנורבגי ומימוש החוק על ידי נציגי 'כחול לבן', וכן התפטרותו הצפויה של השר אריה דרעי הערב - ב'דגל התורה' לא אומרים דיו גם על התפטרותו של סגן השר מאיר פרוש לטובת יצחק פינדרוס וקיבלו תיאבון לעוד.

ב'דגל התורה' יוצאים הערב (רביעי) למתקפה כנגד חסידות גור, והעומד בראשה שר השיכון יעקב ליצמן, בעקבות ניסיון למנוע את כניסתו של נציג 'דגל התורה', מי ששובץ במקום העשירי, אליהו ברוכי המשמש כנציג המפלגה בעיר פתח תקווה.

ברקע הדיווח ב'בחדרי חרדים' כי אליהו חסיד מסרב להיכנס לכהן כחבר כנסת לתקופה קצרה, ואילו המצב המשפטי של השר ליצמן לא יאפשר לו להתפטר במסגרת החוק הנורבגי, וכדי להכניס את הבא בתור - אליהו ברוכי, דרושה התפטרותו של חסיד מהרשימה.

גורמים במפלגה אומרים כי הושג סיכום שקט לפיו לא יממשו את החוק הנורבגי מעבר לכניסתו של יצחק פינדרוס לכנסת. "המטרה היא שיהיה שוויון ברשימה, עם כניסת פינדרוס יש שוויון, אין טעם לפתוח את הרשימה שוב ללא שוויון", כשמקור הבעיה הוא שרק נציג נוסף מ'יהדות התורה' יכול לפרוש, מה שיפתח את הנציג התשיעי לרוטציה בין המפלגות.

ב'דגל התורה' מתברר כי פחות אוהבים את הרעיון, ובכירים במפלגה תוקפים הערב (רביעי) את אגודת ישראל ואת השר יעקב ליצמן, ואומרים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "אין שום הגיון שלא נוכל להכניס תוספת כוח לרשימה, זה לא צודק שיש אפשרות להביא לפחות נציג נוסף לכנסת, לוועדות, ליזומות, וככה נוותר בקלות".

לטענת אותו בכיר, "מקלב כבר הביע הסכמה לפרוש לטובת חסיד וברוכי ברוטציה, אין טעם שבגלל בעיות פנימיות של ליצמן נפספס את ההזדמנות הזו", הוא הוסיף ותהה, "איך נסביר לציבור שבבחירות אנחנו מבקשים קולות כדי להכניס כמה שיותר נציגים אבל ברגע האמת מפספסים את ההזדמנות להביא תוספת כוח".

יהדות התורה אליהו ברוכי החוק הנורבגי דגל התורה אגודת ישראל אליהו חסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד