ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרבי קיבל מתנה

התרגשות בסטריקוב: ספרו של הרבי נחשף אחרי 144 שנים

בטיש שערך האדמו"ר מסטריקוב לרגל יום היארצייט של זקנו הגיש לו אחד מחסידיו הקרובים ספר נדיר ויחיד מסוגו שהיה בשימושם של האדמו"רים רבי בעריש מביאלא ובנו רבי אלימלך מנחם מנדל מסטריקוב זצ"ל. התרגשות מיוחדת בחסידות בשל התגלית ההיסטורית

התרגשות בסטריקוב: ספרו של הרבי נחשף אחרי 144 שנים
הרבי מסטריקוב עם הספר הנדיר צילום: שלומי טריכטר

התרגשות חסרת תקדים בחסידות סטריקוב, ספר נדיר ועתיק בן 210 שנים נחשף אמש במהלך הילולת האדמו"ר רבי בעריש מביאלא זצ"ל אשר היה אביו של האדמו"ר רבי אלימלך מנחם מנדל מסטריקוב זצ"ל.

מדובר בספר עתיק יומין שערכו לא יסולא בפז, הספר הנדיר הוא ספר 'תוקפו כהן' של בעל הש''ך שהודפס בשנת תק''ע, על גבי הספר מופיע חתימתם של הרה''ק רבי בעריש ורבי אלימלך מנחם מענדל

התרגשות שיא שוררת בחסידות שכן במספר עמודים בספר הוסיף רבי מנחם מנדל מסטריקוב את שמו כהוספה למספר העמוד, החסידים מציינים בהתרגשות כי לדוגמא בעמוד באות ח' הוסיף הרבי את שמו 'מנחם' כהמשך לאות ח', וכן בעמוד מ' השלים הרבי לשמו 'מנחם מנדל'.

אמש (שלישי) ערך בן נינו האדמו''ר מסטריקוב טיש מיוחד לרגל יום היארצייט כשבמהלכו הגיש לרבי אחד מחסידיו הקרובים את הספר הנדיר כמתנה לרבי, הרבי עיין בספר זמן ממושך והתרגשות גדולה ניכרה בפניו שעה שעבר על דפי הספר הנדיר שעבר שנים ארוכות ונותר שלם.

בחסידות סטריקוב שוררת התרגשות אדירה לאחר שמדובר בספר יחיד מסוגו שהיה שייך לאדמו"רים עם חתימתם המשותפת. לדברי מספר אנשים המתעסקים בעתיקות מדובר בספר נדיר מסוגו שערכו לא יסולא בפז.

חסידות סטריקוב ספר עתיק טיש יארצייט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד