י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בשל סירובו להתנער מקשריו לטרור

מפתיע: האיחוד האירופי ביטל מימון לארגון BDS

ארגון "בדיל" דיווח כי האיחוד האירופי הודיע לו במכתב רשמי על ביטול מענק בסך 1.7 מיליון יורו לשלוש שנים שיועד לפרויקט משותף שמטרתו היא תיעוד "הפרות" זכויות אדם של תושבי מזרח ירושלים על ידי כוחות הביטחון הישראליים | השרה פרקש: "עוד צעד בכיוון הראוי הזה"

מפתיע: האיחוד האירופי ביטל מימון לארגון BDS
אזרחים ערביים ברחובות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בחודשים האחרונים ארגון החרם הפלסטיני 'בדיל' מוביל מאבק מול האיחוד האירופי, על רקע דרישת האיחוד לפיה מוטבי המענקים חייבים לוודא שגם גורמי צד שלישי (ספקי משנה, משתתפים בסדנאות וכיוצ"ב) הקשורים אליהם, ונהנים בעקיפין מהכספים האירופיים, אינם נמצאים ברשימת הסנקציות של האיחוד (סעיף 1.5, בנספח II לתנאים הכלכליים לקבלת מענקים).

הודעת האיחוד האירופי, היא תולדה של שיח מקצועי בין המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה, לבין האיחוד האירופי, שנועד להפנות את תשומת ליבו לחשש כי כספים שהועברו מטעמים הומניטריים לארגוני חברה אזרחית פלסטינים עם קשרים לארגוני טרור, עלול לזלוג לאחרונים. המשרד הראה בדו"ח "נתיב הכסף", דו"ח "מחבלים בחליפות", ובדו"ח ההמשך "כספי הדמים", כיצד ארגונים המקדמים חרמות ודה-לגיטימציה למדינת ישראל, למעשה מסתירים קשרים לארגוני ופעילי טרור, ותחת כסות של פעילות לגיטימית, זוכים למימון מצד גורמים מדיניים.

השרה לנושאים אסטרטגיים והסברה, אורית פרקש-הכהן הגיבה ואמרה: "אני מברכת את האיחוד האירופי על עמידתו האיתנה מול מכבש הלחצים הלא לגיטימי בנושא. המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה פעל בתקופה האחרונה לוודא שהאיחוד האירופי לא נכנע לדרישות לא לגיטימיות של גורמים פלסטינים, אלא עומד על כך שכספי אזרחי אירופה לא צריכים לממן טרור. ההחלטה הנוכחית היא עוד צעד בכיוון הראוי הזה".

אורית פרקש-הכהן BDS האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד