י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"חסר ידע באופן מדהים"

סודות מהבית הלבן: היועץ הבכיר לשעבר של טראמפ פותח הכל

עזרה בבחירות מסין, סיוע לדיקטטורים והתבטאות לפיה יהיה "מגניב" לפלוש לוונצואלה: היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר ג'ון בולטון מספר איך מתנהל הבית הלבן בהנהגת טראמפ

סודות מהבית הלבן: היועץ הבכיר לשעבר של טראמפ פותח הכל
דונלד טראמפ צילום: יח"צ

ספר חדש של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, שפוטר בספטמבר 2019, מגלה כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוא, "חסר ידע באופן מדהים כיצד לנהל את הבית הלבן". בולטון סיפר כי טראמפ אמר בין היתר, ש"זה יהיה מגניב לפלוש לונצואלה".

הניו יורק טיימס, הוושינגטון פוסט והוול סטריט ג'ורנל פרסמו ביום רביעי קטעים מתוך, "החדר בו קרה: ספר הזיכרונות של הבית הלבן".

"החלטותיו של טראמפ הגיעו בשל הדחף שלו לזכות בבחירות מחדש ב-2020", טוען בולטון בספר, כשהוא מתייחס לשיחה שהתקיימה ביוני 2019 עם נשיא סין שי ג'ינפינג בפסגת G20 ביפן.

"שי הסביר לטראמפ מדוע בעצם הוא בונה מחנות ריכוז בסין למוסלמים", אמר בולטון. סין מדכאת באופן קבוע את המיעוט המוסלמי, ומנסה "לחנך אותם מחדש". "על פי המתורגמן שלנו, טראמפ אמר כי מנהיג סין צריך להמשיך בבניית המחנות, ולדעתו זה היה בדיוק הדבר הנכון לעשות", אמר בולטון

אגב, בהקשר זה יצוין כי טראמפ חתם אתמול (רביעי) על החקיקה האמריקאית הקוראת לסנקציות על סין עקב דיכוי המוסלמים בסין.

"בתוך הבית הלבן", אמר בולטון, "היה לטראמפ רק שני תדרוכים מודיעיניים בשבוע וברוב התדרוכים "הוא דיבר יותר מהמומחים, לעתים קרובות בעניינים שאינם קשורים לחלוטין לנושאים הנדונים".

"טראמפ מנוהל על ידי אנשי הצוות בצורה גרועה", טען בולטון, "הוא נשאר ללא ידע כיצד מנהלים את הבית הלבן, קל וחומר את הממשלה הפדרלית הענקית". טראמפ, לטענת בולטון, הפגין "התנהגות פסולה מיסודה ששחקה את עצם הלגיטימיות של הנשיאות".

בולטון דיווח כי טראמפ התבלבל שוב ושוב בין נשיאי אפגניסטן הנוכחיים ולשעבר - למרות 18 שנות התערבות צבאית של ארה"ב.

בנוסף, ראש המטה לשעבר של הבית הלבן ג'ון קלי נשאל על ידי טראמפ אם פינלנד - מדינה חברה באיחוד האירופי - היא חלק מרוסיה. לטענת הוושינגטון פוסט, בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה לשעבר תרזה מאי, טראמפ שאל אם "לונדון היא מעצמה גרעינית".

על המפגש של טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, בולטון טען כי לנשיא ארה"ב לא היה אכפת מהנשק הגרעיני, ורק ראה בפסגותיו עם קים "דרך לפרסום".

בתוך כך, ממשל טראמפ מנסה לבלום את פרסום הספר שעתיד לצאת לאור על ידי חברת "סיימון ושוסטר" ביום שלישי הבא. משרד המשפטים ביקש צו מניעת חירום ביום רביעי.

דונאלד טראמפ הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד