י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ללא סיבה נראית לעין • צפו

במהלך הפינוי: כוחות הביטחון קברו את רכבו של המתנחל • צפו

בתחילת השבוע במהלך פינוי מאחז סמוך לכוכב השחר, הפכו כוחות הביטחון את רכבו של אחד הנערים במקום וקברו אותו בעפר ללא כל סיבה הנראית לעין • עו"ד יאדו מארגון חוננו מסר: "האלימות של רשויות האכיפה היא תופעה גלויה, הפיכת הרכב על ידי הטרקטור היא פיגוע שנאה שבוצע במדים".

 במהלך הפינוי: כוחות הביטחון קברו את רכבו של המתנחל • צפו
הרכב שנקבר צילום: באדיבות המצלם

במהלך פינוי המאחז סמוך לכוכב השחר בבנימין שבוצע בתחילת השבוע, הפכו כוחות הביטחון רכב ששייך לאחד הנערים שהתגוררו במקום על גבו, וקברו אותו בעפר ללא סיבה הנראית לעין. כך על פי תיעוד שמתפרסם היום (חמישי).

המתיישבים טוענים כי גם בפינוי שבוצע סמוך לישוב יצהר לפני כחודשיים, קברו הכוחות בעפר את חלקי המבנה שהרסו. בעקבות כך, עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו אומר: "האלימות של רשויות האכיפה מגיעה לשיאים חדשים, פיגוע שנאה במדים. הגדרים נפרצים והולכים".

גם לפני כחודשיים, במהלך הרס גבעת קומי אורי הסמוכה ליצהר בשומרון, קברו כוחות הביטחון חלקי מבנה של משפחה אותו הרסו. עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו שלח תלונה בשם המשפחה למחלקת פניות הציבור בפיקוד מרכז, אולם בתשובה שקיבל מיועמ"ש יו"ש לא היתה התייחסות לטענתו כי לא היתה הצדקה לגרימת הנזק כתוצאה מקבירת חלקי המבנה בעפר.

לאחר האירוע האחרון בו נראים הכוחות קוברים את הרכב, שלח עו"ד מנשה יאדו מכתב ליועמ"ש יו"ש, סא"ל להט שמש, בו כתב: "השאלה מתחדדת נוכח העובדה שהיום 15.6.20 קברו כוחות מג"ב רכב במעוז אסתר. כעת מתעוררת השאלה אם מדובר בפרקטיקה של קבירת רכוש, שכן קשה להאמין כי קבירת הרכוש בשני אירועים נפרדים וסמוכים בזמן היתה צירוף מקרים".

עוד הוסיף עו"ד יאדו: "אבקש אפוא לדעת האם הינך עומד מאחורי פרקטיקה זו כפי שהתבטאה בשני הפינויים הנדונים, ורואה בה פרקטיקה חוקית, או אם בכוונתך להכווין את הכוחות לחדול מהתנהלות זו".

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו מסר: "האלימות של רשויות האכיפה נגד חרדים ונגד מתיישבים היא תופעה גלויה, שמדי יום ביומו מגיעה לשיאים חדשים. הפיכת הרכב על ידי הטרקטור היא על פני הדברים פיגוע שנאה שבוצע במדים, אך לא נראה כי במסגרת רשויות האכיפה קיימים גורמים מרסנים כך שהגדרים נפרצים והוליכם".

פינוי מאחזים נוער גבעות כוחות הביטחון ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד