ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שווי המניה מזנק

החברה השלימה פיתוח נוגדן לקורונה: המנות הראשונות זמינות בישראל

חברת קמהדע, שמפתחת ומייצרת תרופות מבוססות פלזמה, השלימה את ייצור המנה הראשונה של נוגדן לטיפול במחלת הקורונה, המבוסס על פלזמה של אנשים שחלו בקורונה והחלימו • מניית החברה מזנקת בנאסד"ק בעקבות הדיווח

החברה השלימה פיתוח נוגדן לקורונה: המנות הראשונות זמינות בישראל
אילוסטרציה צילום: ארכיון

חברת קמהדע, שמפתחת ומייצרת תרופות מבוססות פלזמה, השלימה את ייצור המנה הראשונה של נוגדן לטיפול במחלת הקורונה, המבוסס על פלזמה אנושית. הנוגדן פותח באמצעות טכנולוגיית טיהור הנוגדנים של החברה, והמנות הראשונות שלו זמינות לטיפול חמלה בישראל.

הפרוטוקול הקליני המוצע של קמהדע לניסוי שלב 1/2 הוגש למשרד הבריאות הישראלי, והחברה מצפה להתחיל את הניסוי ברבעון השלישי של השנה.

קמהדע מתכננת לערוך פגישה בתחילת הרבעון השלישי עם מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), כדי לקבל את הסכמתו לתוכנית הפיתוח הקלינית - במטרה להרחיב את התכנית לארה"ב.

על פי הסכם שיתוף הפעולה הגלובלי של החברה עם חברת קדריון, עבור פיתוח, ייצור והפצה של הנוגדן, קדריון אוספת בימים אלה פלזמה מחולים אמריקאים שהחלימו מקורונה. הפלזמה שתיאסף, תשמש את קמהדע לייצור מנות נוספות של המוצר. קדריון אוספת את הפלזמה באמצעות רשת מרכזי האיסוף שלה, KedPlasma, ב-23 מרכזי איסוף ברחבי ארה"ב שאושרו על ידי FDA.

עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע, הוסיף כי למיטב ידיעתו, קמהדע היא החברה הראשונה בעולם שהשלימה ייצור של נוגדן לטיפול בקורונה המבוסס על פלזמה אנושית. הישג זה מאמת, להערכתו, את יכולות הפיתוח והייצור המתקדמות של החברה ואת יכולתה למקד במהירות את מאמציה כדי לספק פתרונות פוטנציאליים להתפתחות למגפות. לונדון העריך כי החברה תתחיל את הניסוי הקליני של שלב 1/2 בישראל במהלך הרבעון השלישי. מניית קמהדע בנאסד"ק עולה כעת ב-4.4%, והחברה מגיעה לשווי של 391 מיליון דולר.

קורונה נאסד"ק פלזמה נוגדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד