י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הפרשה שלא נגמרת

הגביר פנה לבנו סרבן הגט: "תפסיק להיות אגואיסט"

פרשת הגביר המעגן: כבר חמש שנים שעל האב נאסר לצאת מהארץ, והוטל עליו קנס של יותר ממיליון שקל. במכתב לבנו דרש ממנו לסיים עם הפרשה: "תפסיק להיות אגואיסט". כך מפרסם היום עורך ערוץ יהדות חנן גרינווד ב"ישראל היום"

הגביר פנה לבנו סרבן הגט: "תפסיק להיות אגואיסט"
בית דין רבני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הפרשה שמכונה בתקשורת "הגביר המעגן" ממשיכה להסתבך: אב ששילם עד כה יותר ממיליון שקל מכיוון שבנו מסרב לתת גט לרעייתו, פנה לאחרונה לבנו ודרש ממנו לסיים את הפרשה, תוך שהוא מבהיר כי אינו רוצה קשר למריבותיו. במכתב, שלא זכה למענה על ידי הבן, דרש "הגביר" כי "תשים סוף לפרשה ולתת גט מיד".

כזכור: הפרשה החלה לפני כ-15 שנה. בני זוג שהתגוררו בארצות הברית הגיעו לביקור בישראל, ואז לקתה האישה באירוע מוחי קשה והפכה לנכה מוגבלת. דווקא בעודה מוטלת על מיטת חוליה נטש אותה הבעל ושב לארצות הברית, מותיר אותה במצב הקשה לגדל לבדה את שני ילדיהם ומסרב לשחרר אותה מנישואיהם.

בית הדין פסק לפני מספר שנים כי מי שעומד מאחורי העיגון הארוך הוא אבי הבעל שהינו איל הון מאחת החסידויות בארה"ב, זאת לאחר שנבדקו טענות של האישה והוכחו כנכונות. לפני ארבע שנים, כאשר הגיעו ההורים לישראל עוכבה יציאתם מהארץ ובית הדין הטיל באופן תקדימי סנקציות בגין ביזיון בית המשפט, אף שאינו בעל דין ישיר בהליך, ביניהם הטלת קנס יומי בסך 5,000 שקלים ליום במקום מאסר שהוטל עליו, וכן עיקול על נכס בבעלותו בירושלים. האב ערער לבית המשפט העליון נגד הקנס העצום, שעומד כעת על יותר ממיליון שקלים, אולם השופטים דחו את טענותיו. "בידי המבקש נתון המפתח – ואם לא המפתח אזי לפחות הפתח להביא לסיומה של הפרשה, אלא שהוא ממאן לעשות זאת פעם אחר פעם בחרי אף ובעזות מצח", כתב השופט דוד מינץ בפסק דינו.

כעת מציגים מקורבים לאב הוכחות לכאורה לכך שהוא עושה כל מאמץ לגרום לבנו להעניק גט. במכתב ששלח בתחילת החודש לבנו הוא קובל על מעשיו ודורש ממנו להעניק גט מיד, ללא תנאים.

האב: "אני באמת לא יודע מה לעשות איתך, נמאס לי מזה. אני בטוח שאתה יודע שרוצים לקחת לנו את הבית בגלל התעקשותך. אתה מבין את זה? וכל בשביל מה? איך זה עוזר לך? לשם שינוי, תפסיק להיות אגואיסט ותתחיל לחשוב פה על אחרים ולא על עצמך".

סרבן גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד