י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסכסוך בסאטמר

הושגה הסכמה: מנחם גשייד והנגיד נבחרו למגשרים

האסטרטג מנחם גשייד והנגיד זלמן לייב וולדמן, מונו למגשרים בסכסוך שקורע את סאטמר בבני ברק. בשבת הקרובה הם ינהלו את בית המדרש בשיכון בבני ברק, לאור סירובם של אנשי הגרח"צ מייזליש לבוררות בבית דין והודעת השופט כי ייאלץ לסגור את ביהמ"ד • למשטרה ניתנה הסמכות לסגור את ביהמ"ד אם תתרחש אלימות

הושגה הסכמה: מנחם גשייד והנגיד נבחרו למגשרים
בית המדרש של סאטמר בבני ברק צילום: משה גולדשטיין

הסכסוך בסאטמר: לאחר דיון שהתקיים היום בביהמ"ש, בבקשת המשטרה לסגור את ביהמ"ד של החסידות בבני ברק מחשש לאלימות, דיון אליו נקלעו הצדדים בגלל הסירוב העיקש מצד הרב מייזליש לבוררות באחד מבתי הדין של בני ברק - הוחלט על מתווה זמני ומוסכם, שבמסגרתו ייתכן ואף יצליחו להגיע לפתרון כולל בסכסוך שמפלג את הקהילה בבני ברק מזה שלוש שנים.

הסכסוך, שהגיע לשיא עם פיטוריו של הגאון רבי חיים צבי מייזליש, מראשות הישיבה לפני כחודש וחצי לאחר שקבוצת מורדים בראשותו ניסתה לפרוש מהחסידות ולהשתלט על ביהמ"ד, מקבל תפנית חיובית במה שנראה כניסיון לפתור את הסוגיה המדממת בגישור מוסכם.

בנוסח המתווה שהוסכם בין הצדדים ונמסר לבית המשפט והגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב: "בהמשך לדרישת המשטרה כי הצדדים לסכסוך על ניהול וסדרי התפילה בבית הכנסת סטמאר ברחוב קדושת יום טוב 7 בבני ברק, יתכנסו לפתור את המחלוקת בנועם ודרכי שלום, ובהמשך לשיחות שנערכו בימים האחרונים בין נציגי הצדדים, מקובל על המשיבים כי, הצדדים יתכנסו להליך גישור תחום ל-21 ימים, שבמהלכם ייעשה כל הנדרש וכל מאמץ כדי להשכין שלום בין הצדדים בדרכי נועם".

עוד הוסיפו וקבעו כי "מקובל על הצדדים, העותרים והמשיבים כי הרב זלמן לייב וולדמן והר"ר מנחם גשייד יהיו המגשרים. המגשרים ערים לכך שיש צורך להגיע בראש ובראשונה להסכמות כבר בשבת הקרובה, גם כהסכמת ביניים והצדדים הסמיכו אותם לכך".

לאור ההסכמה, הצהירו הצדדים: "נבקש לדחות את הדיון ב-21 יום - והחלטת בית משפט על המשך פתיחת בית הכנסת תיוותר על כנה ובכך יתאפשר גם עקרון חופש הפולחן וגם ייבטל החשש מסכנה לשלום הציבור, כל זאת בלי שהדבר יפגע בטענת הצדדים".

סאטמר הרב חיים צבי מייזליש מנחם גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד