י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל סערת גזהיי

הכירו: נציג העדה האתיופית שיחליף את בוסו: "חלום של הקהילה"

בצל הסערה סביב התפטרותו המפתיעה של ברוך גזהיי מרשימת ש"ס לכנסת - רגע לפני שנכנס לכהן בה כחבר מן המניין, ברשימת הסיעה בפתח תקווה יחליף נציג העדה האתיופית את בוסו שעובר לכנסת • "רוב האנשים מכירים אותי לא מהארץ אלא מאדיס אבבה, שם שמשתי כיושב ראש הקהילה"

הכירו: נציג העדה האתיופית שיחליף את בוסו: "חלום של הקהילה"
הרב ברוך גזהיי צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בצל הסערה בש"ס עם עזיבתו של נציג העדה האתיופית ברוך גזהיי את הרשימה ובכך לא יכנס לכנסת על אף מימוש החוק הנורבגי, נציג העדה צפוי לשמש כחבר מועצת העיר פתח תקווה מטעם תנועת ש"ס. הוא יחליף את אוריאל בוסו שצפוי להיכנס לכנסת ביום ראשון הקרוב.

שמו של חבר המועצה החדש של ש"ס בפתק תקווה הוא בלאיי דמלאש, שבעברו שימש כראש הקהילה היהודית באתיופיה וכיום מראשי הקהילה בעיר פתח תקווה.

בלאיי דמלאש, הנציג החדש של ש"ס בפתח תקווה

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר דמלאש: "עליתי לישראל בשנת 2006 מאתיופיה, בשנת 2018 התמודדתי בתנועת ש"ס, ברשימה חמישית כיוון שאני מודע שבני העדה האתיופית יותר אוהבים את ש"ס בכל הבחינות כגון, דת וכדומה. כמו"כ היא אמינה וזמינה ונותנת אוזן קשבת ומענה מופלא לתושבים".

"בשל כך" הוא אומר, "כל הקהילה תמכה בי באופן משמעותי שאני אהיה במועצה שיהיה להם כתובת משלהם, יחד עם זאת הקהילה, יש לה אמון גדול כיוון שהם יודעים שאני מסוגל לשרת את הקהילה באמונה שלמה. רוב האנשים מכירים אותי לא מהארץ אלא מאדיס אבבה, שם שמשתי כיושב ראש הקהילה. בדיעבד" הוא אומר, "זה היה חלום של הקהילה שיצאו לבחור, אפילו זקני הקהילה יצאו לבחור מרוב התרגשות גדולה וכבוד גדול ולכן אני שמח שיצאה לי ההזדמנות להיות חלק מהתנועה הזאת".

אוריאל בוסו ש"ס פתח תקווה ברוך גזהיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד