י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הוא שקרן, כולם בבית הלבן שנאו אותו

אחרי שחלקים מהספר התפרסמו; העימות בין הנשיא ליועץ מחריף

הסערה סביב חשיפת חלק מהתוכן בספר שעתיד לפרסם היועץ לבטחון לאומי לשעבר מסרבת לגווע • מהחלקים שפרסמו עולים התבטאויות קשות של טראמפ כנגד המוסלמים, ועל חוסר התמצאותו של טראמפ בנושאים בסיסיים במזרח התיכון • טראמפ: "הוא שקרן, כולם שנאו אותו."

אחרי שחלקים מהספר התפרסמו; העימות בין הנשיא ליועץ מחריף
ג'ון בולטון במצודת דוד צילום: Noam Revkin Fenton\Flash90

הנשיא טראמפ תוקף את יועצו לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון וכינה אותו כ"עובד לשעבר ממורמר" לאחר שחלקים מהספר בו נטען על שחיתות בממשל הודלפו לכלי התקשורת. עוד הוסיף טראמפ "הוא שקרן, כולם בבית הלבן שנאו את ג'ון בולטון."

היועץ טען כי הנשיא ביצע עבירה ואמר כי הנשיא ביקש ממנהיג סין שי ג'ינפינג לקנות כמויות גדולות של מוצרים חקלאיים כדי לשפר את סיכויי הבחירה שלו מחדש במדינות התומכות בחקלאות. "זה היה דבר נורא מאד מה שהוא עשה, אבל הוא עבר על החוק. פשוט מאוד," אמר טראמפ בראיון לשון האניטי ברשת פוקס ניוז ביום רביעי. "זה מידע מסווג מאוד. ולא היה לו אישור לפרסם עכשיו."

ספר הזכרונות של בולטון, הביא ביקורת נגדו משני הצדדים, רפובליקנים ודמוקרטים, כאשר הדמוקרטים הצביעו על סירובו להעיד על התנהגות בלתי הולמת לכאורה של טראמפ, והרפובליקנים מתייגים את הטענות כטינה כלפי טראמפ. טראמפ אמר כי "בולטון היה לא מספיק טוב, לא היה לו סיווג ביטחוני מהסנאט, אז נתתי לו תפקיד שמאושר בסנאט. שמתי אותו איפה שיכולתי פשוט לשים אותו, והסתכלתי איך הוא עובד".

דברי הנשיא מגיעים לאחר שהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר ג'ון בולטון סיפר איך הבית הלבן עם טראמפ מתנהל. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. ג'ון בולטון, פוטר בספטמבר 2019, וטען כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוא "חסר ידע מדהים כיצד לנהל את הבית הלבן." בולטון סיפר כי טראמפ אמר "זה יהיה מגניב לפלוש לונצואלה".

הניו יורק טיימס, הוושינגטון פוסט והוול סטריט ג'ורנל, פרסמו ביום רביעי קטעים מתוך "החדר בו קרה: ספר זיכרונות של הבית הלבן": "החלטותיו של טראמפ הגיעו על ידי הדחף שלו לזכות בבחירות מחדש ב-2020", טוען בולטון,

בחלק שהתפרסם נכלל אף שיחה ביוני 2019 עם נשיא סין שי ג'ינפינג בפסגת G20 ביפן. "שי הסביר לטראמפ מדוע בעצם הוא בונה מחנות ריכוז בסין למוסלמים" אמר בולטון. סין מדכאת באופן קבוע את המיעוט המוסלמי, ומנסה "לחנך אותם מחדש". "על פי המתורגמן שלנו, טראמפ אמר כי מנהיג סין צריך להמשיך בבניית המחנות, שלדעתו היה בדיוק הדבר הנכון לעשות", אמר בולטון. טראמפ עצמו חתם אתמול (רביעי) על החקיקה האמריקאית הקוראת לסנקציות על סין עקב דיכוי המוסלמים בסין.

בתוך הבית הלבן, אמר בולטון, היה לטראמפ רק שני תדרוכים מודיעיניים בשבוע, וברוב התדרוכים "הוא דיבר יותר מהמומחים, לעיתים קרובות בעניינים שאינם קשורים לחלוטין לנושאים הנדונים. טראמפ מנוהל על ידי אנשי הצוות בצורה גרועה", טען בולטון, "ונשאר ללא ידע כיצד מנהלים את הבית הלבן, קל וחומר את הממשלה הפדרלית הענקית."

 טראמפ, לטענת בולטון, הפגין "התנהגות פסולה מיסודה ששחקה את עצם הלגיטימיות של הנשיאות." בולטון דיווח כי טראמפ התבלבל שוב ושוב בין נשיאי אפגניסטן הנוכחיים ולשעבר - למרות 18 שנות התערבות צבאית של ארה"ב. ראש המטה לשעבר של הבית הלבן ג'ון קלי נשאל על ידי טראמפ אם פינלנד - מדינה חברה באיחוד האירופי - היא חלק מרוסיה.

לטענת הוושינגטון פוסט, בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה לשעבר תרזה מאי, טראמפ שאל אם "לונדון היא מעצמה גרעינית." על המפגש של טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, בולטון טען כי לנשיא ארה"ב לא היה אכפת מהנשק הגרעיני, ורק ראה בפסגותיו עם קים "דרך של פרסום".

בולטון טראמפ נשיא סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד