י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קידוש ה'

במשטרה מודים: התושבים בבני ברק ממושמעים להנחיות הקורונה

אחרי שסבלה יותר מכולם בגל הראשון של הקורונה, נדמה כי החיים בעיר בני ברק שבים למסלולם בכפוף להנחיות • ראש אגף המבצעים של מרחב דן במשטרה, מספר בשיחה ל'בחדרי' על הנעשה בעיר ועל פעילות המשטרה בימים אלו • "בבני ברק נעשית עבודה טובה, אין כמעט בעיות"

במשטרה מודים: התושבים בבני ברק ממושמעים להנחיות הקורונה
סגן ניצב הוד לוי בב"ב צילום: באדיבות המצלם

ברקע ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה והחשש מגל שני שיביא איתו הגבלות חדשות, במשטרה מעלים הילוך בכל נושא האכיפה על שמירת התקנות של משרד הבריאות.

כזכור, העיר בני ברק סבלה מאחוזי תחלואה גבוהים במיוחד, מה שהביא את שרי הממשלה להטיל סגר מוחלט על העיר. הסגר על העיר הוביל לביקורת רבה ואף במקרים מסוימים ללא מעט חיכוכים בין התושבים לאנשי המשטרה שהיו אמונים על האכיפה.

כעת מנסה ראש אגף המבצעים של מרחב דן במשטרה, סגן ניצב הוד לוי להוציא את הציבור מהשאננות. הוד לוי, מי שמוכר כמקורב לגדולי ישראל ואף פיקד על רוב האירועים ההמוניים בבני ברק בשנים האחרונות, ידוע בגישתו לציבור החרדי, אך גם באכיפה חסרת תקדים כנגד גורמי פשיעה שפועלים בעיר.

"הציבור בבני ברק הוא מאוד ממושמע, כשאתה מסתובב ברחבי העיר אתה רואה את ההקפדה, גם על ההנחיות וגם על נושא עטיית המסכות.", אומר לוי בראיון ל'בחדרי חרדים' ומוסיף: "לצערי אנחנו יכולים להצביע על מקומות שבהם, אולי שלא בכוונה, יש יותר סיכוי להידבק מכיוון שההנחיות לא נשמרות במלואם".

השוטרים מבצעים אכיפה בבני ברק

"באופן כללי", מוסיף לוי, "אני רואה אחריות גדולה מצד ראשי הקהילה החרדית, ראשי הרשויות והרבנים במיוחד. יש אחריות חברתית גדולה, מה שמביא לידי כך שהציבור נשמע לתקנות בצורה הטובה ביותר".

בראיון עם 'בחדרי חרדים', מנסה לוי להוציא את הציבור מהשאננות. לדבריו, "החשיבה הרווחת כרגע בציבור, היא שהקורונה הולכת ומתפוגגת, דבר שהוא לא באמת נכון, כפי שאנחנו רואים יש עלייה לא מועטה במספר החולים".

סגן ניצב הוד לוי מדגיש את נושא השהייה בבתי כנסת והחשיבות של שמירת ההנחיות דווקא במקומות צפופים. "גם כשאנחנו נמצאים בבית הכנסת, צריך להמשיך ולשמור על ההנחיות. הבעיה יכולה להתרחש, כשהנוכחים מורידים את המסכות בשביל להתפלל". לוי מסביר כי "במקרים מסוימים, בבית כנסת שיכול להכיל 50 אנשים, ניתן להיכנס 25 בלבד, כיוון שהתקנות אומרות שצריך לשמור על שני מטר. אנחנו נתקלים בבתי כנסת  שנכנסים מעט יותר, וככה אנחנו מגבירים את האפשרות להידבק".

שוטרים בבני ברק בצל הקורונה

לוי מפרט את הפעולות שהמשטרה מתמקדת בהן: "אנחנו אוכפים בעיקר עטיית מסכות, התקהלויות בשטחים הציבוריים, עסקים שמפרים את ההנחיות וכמובן חולים ומבודדים שמפרים את התקנות לשאר חירום". לוי מוסיף  כי "המשטרה עורכת  ביקורים אצל חולים ומבודדים במטרה לוודא שהם אכן לא מפרים את הבידוד".

הוד לוי מסיים עם פניה לציבור: "ככל שכולנו נרתם למשימה, כך נעבור את התקופה בצורה הטובה ביותר".

בתוך כך נמסר ממשטרת ישראל, כי היום (חמישי), המשיכה המשטרה במאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל. החל משעות הבוקר פעלו שוטרי משטרת מרחב דן בכל הנוגע לאכיפת תקנות כפי שהן מופיעות בצו בריאות העם. בערים רמת גן, גבעתיים, בני ברק ובאזור בקעת אונו, ובוצעו ביקורים למבודדים ולחולי קורונה מאומתים.

בנוסף חולקו 32 דוחות על סך 200 ש"ח כל אחד לאזרחים שנראו במרחב הציבורי ללא מסכות מגן כפי שהוגדר בתקנות צו בריאות העם. מהמשטרה נמסר: "אנו שבים וקוראים לציבור להישמע להנחיות, לעטות מסיכות".

 

 

 

אכיפה משטרה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד