י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אל תזניחו!

המומחה מסביר: החשיבות של הפקדת רישיון הנהיגה

מאמר זה, של עו"ד רוני פאלוך, עוסק בחשיבות הפקדת רישיון נהיגה וההשלכות של אי הפקדה של הרישיון. למשרדו של עו"ד פאלוך ניסיון עשיר בייצוג נהגים בבתי המשפט לתעבורה בכל רחבי הארץ

המומחה מסביר: החשיבות של הפקדת רישיון הנהיגה
עו"ד רוני פאלוך צילום: באדיבות המצלם

חשיבות הפקדת רישיון נהיגה בעת פסילת רישיון ודרכי פיתרון.

נהגים רבים אשר נפסלו בבית המשפט אינם יודעים כי עליהם לבצע הפקדת רישיון נהיגה.

בכל פסילת רישיון נהיגה יש לבצע הפקדה של רישיון הנהיגה, במקרה שלנהג אין רישיון נהיגה מכל סיבה שהיא, הוא צריך להפקיד תצהיר הפקדה במקום הרישיון נהיגה.

מדובר בנושא חשוב ביותר, לא פעם פונים אלינו נהגים אשר נפסלו לתקופות ארוכות,

ולא נהגו בזמן הפסילה ולאחר "שהפסילה הסתיימה" ובכוונה כתבתי במרכאות, הם ניגשים למשרד הרישוי ואז מסתבר שהם בפסילה, ואכן, מדוע הינם בפסילה?

היות והם לא הפקידו את רישיון הנהיגה או תצהיר הפקדה במזכירות בית המשפט. במקרה ונהגים אלו יתפסו הם יואשמו בהתקיים תנאים מסויימים ב- נהיגה בזמן פסילה.

במקרה בו בית המשפט פסל נהג מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה מסוימת אבל הנהג איבד את הרישיון נהיגה, עליו להכין תצהיר הפקדת רישיון נהיגה חתום על ידי עורך דין או פקיד ביהמ"ש, בתצהיר הנהג צריך להצהיר כי אין לו רישיון בתוקף להפקיד וכן לציין את הסיבה מדוע אין לו רישיון להפקיד, את התצהיר יש להפקיד במזכירות בית המשפט במקום רישיון הנהיגה.

נהג שלא הוציא רישיון מעולם ואין לו רישיון נהיגה להפקיד, עליו להכין תצהיר הפקדה ולרשום כי אין לו רישיון והוא מפקיד את התצהיר במקום הרישיון. אם נהג לא יפקיד תצהיר במקום רישיון נהיגה, הנהג יהיה פסול אך מניין ימי הפסילה לא יספר, כלומר נניח נהג נפסל ל – 30 יום מהיום, הנהג יהיה פסול! אך ה30 יום יתחילו להיספר מהרגע בו יפקיד את רישיון הנהיגה.

נהג אשר לא הפקיד רישיון בפועל כאמור, מחד הנהג בפסילה ומאידך ימי הפסילה לריצוי לא נספרים, במילים פשוטות הנהג בפסילה.

במקרה של נהג המתייצב בבימ"ש ללא יצוג, ונפסל, מומלץ במעמד גזר הדין לבקש מהשופט כי הפסילה תחל ללא הפקדה ולרשום זאת בפרוטוקול. במקרה כזה לא ידרש כל ההליך שתואר לעיל.

במקרה ופונים לעו"ד המתמצא בתחום, ישנו מושג "בקשה לחשוב פסילה", ברוב המקרים היא לא תיענה בחיוב, אולם במידה והיא מתבססת על נתונים בעלי משקל סיכוייה גוברים.

יודגש, הבעיה הגדולה ביותר תהיה לא רק מול גורמי האכיפה, אלא מול חברת הביטוח שבמקרה נזק חלילה לא סיפקו כיסוי ביטוחי.

למענה ווטסאפ ישיר בעניני תחבורה 054-313-1111

הכותב הינו שותף ב"לויתן פאלוך עורכי דין" העוסק בתחום התעבורה

אין באמור משום יעוץ משפטי, מומלץ לכל מקרה לפנות לעורך דין.

שלילת רישיון רישיון נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד