י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חוסר הסכמה בממשלה

גנץ מתנגד להצעת נתניהו; האוצר מבקש לבטל את הפגרה

העימותים בממשלת הכלאים לא פוסקים והערב מדווח על קרב עיקש בין הליכוד לכחול לבן באשר לתקציב המדינה. כאשר בליכוד רוצים לחוקק תקציב לשנת 2020 ואילו בכחול לבן דורשים לקיים את ההסכם הקואליציוני בו נכתב במפורש שיחוקק תקציב דו שנתי. יאיר לפיד מצדד בעמדת 'הליכוד' | בנוסף, באוצר דורשים לבטל את פגרת הקיץ של הכנסת

 גנץ מתנגד להצעת נתניהו; האוצר מבקש לבטל את הפגרה
במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עוד עימות בממשלת האחדות. פעם סביב אישור התקציב, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל להעביר תקציב שנתי בגיבוי גורמי המקצוע ואילו ראש הממשלה החליפי בני גנץ מתנגד, ודורש להעביר תקציב דו שנתי כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

היום נועדו גנץ ונתניהו לפגישה בנושא, ובסיומו לא הושגו הסכמות בין השניים והדיונים אמורים להימשך גם בשבוע הבא כשלא נראה פתרון באופק.

מוקדם יותר היום שיגרו הודעה מלשכת ראש הממשלה בה נמסר כי "גורמי המקצוע, החשב הכללי וראש אגף התקציבים באוצר, טענו שצריך להעביר תקציב מהיר בספטמבר לשנת התקציב 2020. יש צורך בתקציב מיידי כדי לענות על הדרישות המיידיות של המשק והשלכות הקורונה, ועם קבלת המידע על התנהגות הכלכלה והמגפה בחורף - להעביר תקציב שני".

מדובר בדיון שהתקיים הבוקר ובו השתתפו שר הביטחון ורה"מ החליפי, שר האוצר, שר הכלכלה, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, מנכ"לית משרד האוצר, ראש אגף תקציבים, החשב הכללי וגורמים נוספים.

בתוך כך, ב'ערוץ 13' דווח כי במשרד האוצר מבקשים מיושב ראש הכנסת לבטל את הפגרה שמתוכננת לעוד חודשיים זאת כדי להעביר את התקציב באופן מהיר ביותר, עוד קודם חודש ספטמבר, כשהתקציב מתנהל בחסר מאז היציאה לבחירות בראשית 2019.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד חיזק את במפתיע את עמדת הליכוד בנושא התקציב ותקף בטוויטר את חבריו לשעבר: "תביעת כחול לבן לתקציב דו שנתי במציאות של קורונה היא או חובבנות או חוסר אחריות. אין דרך לתכנן שנתיים קדימה תקציב בתנאי אי ודאות כלכלית קיצוניים כל כך. זה יתקע את העזרה ההכרחית לעצמאים ולמובטלים רק בשביל פוליטיקה קטנה".

ממשלת אחדות תקציב המדינה תקציב 2020 תקציב דו שנתי בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד