כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הציטוט וההתנצלות

נתניהו מגיב לשערוריית הספר של בולטון: "מאמין ביכולתו של קושנר"

הספר שמתעתד להוציא ג'ון בולטון ומסעיר את ארה"ב מאלץ פוליטיקאים ואנשי ממשל להבהיר את דבריהם • ראש הממשלה התייחס הערב לפרסום של בולטון בספר ואמר כי "הוא מאמין ביכולתו של קושנר לסייע לישראל" ההבהרה באה לאחר שפורסם כי נתניהו הטיל ספק ביכולתו להביא לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני

נתניהו מגיב לשערוריית הספר של בולטון: "מאמין ביכולתו של קושנר"
ג'ון בולטון עם נתניהו צילום: Noam Revkin Fenton\Flash90

רה״מ נתניהו: אני מאמין ביכולתו של קושנר בכל הנוגע לתהליך מול הפלסטינים

נתניהו הגיב לפרסומים בספרו החדש של גו׳ן בולטון מי שהיה היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, ואמר כי הוא מאמין באופן מוחלט ביכולותיו של ג׳ארד קושנר שתרם רבות לקידום השלום במזרח התיכון, הכרה אמריקאית ברמת הגולן והעברת השגרירות לי-ם, ולקידום יחסי ישראל והעולם הערבי ודוחה כל תיאור הפוך.

עוד נמסר כי "קושנר סייע לקידום יחסי ישראל עם העולם הערבי תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ.

בספר שאמור לצאת ב-23 ביוני הקרוב עם התנגדות עזה מצד הבית הלבן, נכתב כי לאחר מינוי קושנר לנושא מזרח התיכון, נתניהו הטיל ספק ביכולת קושנר להביא לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני. נתניהו אמר "למה קושנר חושב שהוא יצליח במקום שבו אחרים, כמו הנרי קיסינג'ר, כשלו.

בספר נכתב כי "טראמפ מנוהל על ידי אנשי הצוות בצורה גרועה", כך טען בולטון, "ונשאר ללא ידע כיצד מנהלים את הבית הלבן, קל וחומר את הממשלה הפדרלית הענקית." טראמפ, לטענת בולטון, הפגין "התנהגות פסולה מיסודה ששחקה את עצם הלגיטימיות של הנשיאות." בולטון דיווח עוד כי טראמפ התבלבל שוב ושוב בין נשיאי אפגניסטן הנוכחיים ולשעבר - למרות 18 שנות התערבות צבאית של ארה"ב. ראש המטה לשעבר של הבית הלבן ג'ון קלי נשאל על ידי טראמפ אם פינלנד - מדינה חברה באיחוד האירופי - היא חלק מרוסיה.

לטענת הוושינגטון פוסט, בפגישה עם ראש ממשלת בריטניה לשעבר תרזה מאי, טראמפ שאל אם "לונדון היא מעצמה גרעינית." על המפגש של טראמפ עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, בולטון טען כי לנשיא ארה"ב לא היה אכפת מהנשק הגרעיני, ורק ראה בפסגותיו עם קים "דרך של פרסום".

טראמפ הגיב על בולטון ואמר: "הוא שקרן, כולם בבית הלבן שנאו את ג'ון בולטון." הנשיא טראמפ אף תקף את יועצו לשעבר ג'ון בולטון כ"עובד לשעבר ממורמר"

בולטון טען שטראמפ ביצע עבירה ואמר כי הנשיא ביקש ממנהיג סין שי ג'ינפינג לקנות כמויות גדולות של מוצרים חקלאיים כדי לשפר את סיכויי הבחירה שלו מחדש במדינות התומכות בחקלאות.

"זה היה דבר נורא מאד מה שהוא עשה, אבל הוא עבר על החוק. פשוט מאוד," אמר טראמפ בראיון לשון האניטי ברשת פוקס ניוז ביום רביעי. "זה מידע מסווג מאוד. ולא היה לו אישור לפרסם עכשיו."

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. ג'ון בולטון, פוטר בספטמבר 2019, וטען כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוא "חסר ידע מדהים כיצד לנהל את הבית הלבן." בולטון סיפר כי טראמפ אמר "זה יהיה מגניב לפלוש לונצואלה"

קושנר בולטון בנימין נתניהו טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד