י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר שהרימו כוסית לחיי ביה"כ החדש

ר"ע פתח תקווה לגרב"צ קוק: אני לא נקמן - כל מה שעשינו זה לטובת הציבור

במעמד לחיים מיוחד שהתקיים בלשכת ר"ע פתח תקווה להיתר הבנייה המיוחל עבור בית כנסת חדש במרכז העיר, אמר גרינברג לרב הקהילה שזכה אך לאחרונה לאמונם המוצהר של גדו"י, כי כוונותיו בפעולות סביב המאבק נגד הקורונה - הם אך ורק לטובת הציבור • צפו

ר"ע פתח תקווה לגרב"צ קוק: אני לא נקמן - כל מה שעשינו זה לטובת הציבור
רמי גרינברג והגרב"צ קוק צילום: באדיבות המצלם

ברקע המחאות נגדו על סגירת בתי הכנסת שנגועים בנגיף הקורונה, ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, העניק השבוע לקהילת אבי עזרי את היתר הבניה לבית כנסת חדש. במעמד מצומצם ובנוכחות אחד מגדולי רבני העיר שזכה לאמונם המוחלט של גדולי ישראל, ומשמש כרב הקהילה, התייחס גרינברג לראשונה גם להתנהלותו בעיר במאבק נגד התפשות נגיף הקורונה.

מדובר על היתר בניה שתקוע מזה שנים - עוד מהקדנציה הקודמת של ראש העיר שנתמך ע"י דגל התורה, עבור בית כנסת שיועד לאחת הקהילות החשובות, הגדולות והוותיקות במרכז העיר, אבי עזרי, שעל מתפלליה הקבועים נמנים בין היתר אליהו ברוכי נציג דגל התורה בעיר, ומנחם שוורץ שניהל את היחידה החרדית בעירייה.

לאחר הכתרת הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, מגדולי רבני העיר לפני כשנה בבית שר התורה הגר״ח קניבסקי וראש הישיבה הגרי״ג אדלשטיין, עלה ראש העיר לביקור במעונו לשיחה ממושכת, ועלה גם נושא ההקצאה המתעכב. כעת, במעמד מרגש בלשכת ראש העיר, בראשות המרא דאתרא, יחד עם הגבאים המסורים, סוכמו הדברים בפשטות ובנעימות, לרווחת המתפללים ותושבי השכונה. לאחר שראש העיר חתם, איחלו הצדדים ׳לחיים׳.

רב הקהילה הגאון רבי בן ציון קוק בירך את ראש העיר בברכת כהנים ואיחל לו חיים ארוכים מתוך בריאות איתנה.

לדברי ראש העיר בהתייחס לסערת הקורונה בעיר וסגירת בתי הכנסת, כוונתו תמיד אך ורק לטובת כלל התושבים, "גם אם לחלק מהם זה ייראה מעט קשה".

במעמד ההכתרה בבית גדו"י \\ צילום: באדיבות המצלם

גרינברג אמר לרב קוק כי הוא בסך הכל שליח של הציבור. ״לא תמיד אנחנו צודקים, לפעמים אנחנו גם טועים, אנחנו בני אדם, אבל הכוונה האמיתית הוא לעשות מה שנכון לכל הציבור".

״לפעמים זה נכון לרוב הציבור אבל פחות טוב לחלק קטן ממנו, אבל בחשיבה הכללית היא בסוף - לבוא ולראות את כל המכלול שאנחנו אחראים עליו, ולעשות טוב".

גרינברג הדגיש שוב, כי אין כוונה לא טובה במעשיו. "אני לא איש של מלחמות, ולא של נקמנות ותככים, בדיוק הפוך, אני הראשון שסולד מזה״.

גרינברג מבקש שיבחנו אותו בעשייה, "הדברים נעשים ומתקדמים למען הציבור", כשהוא מתכוון ככל הנראה לביקורת שנשמעה בעיר על הסגר של מספר בודד של בתי כנסת בעיר, לאחר שהיו נגועים בקורונה.

רמי גרינברג במעמד הלחיים \\ צילום: באדיבות המצלם

רמי גרינברג במעמד הלחיים \\ צילום: באדיבות המצלם

רמי גרינברג במעמד הלחיים \\ צילום: באדיבות המצלם

רמי גרינברג במעמד הלחיים \\ צילום: באדיבות המצלם

 

 

רמי גרינברג פתח תקווה הגרבצ קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד