י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסערה בספרא

קרב הצילינדרים שעורר את זעמו של דרעי

כמידי שבוע, הכתב הפוליטי של 'בחדרי' ארי קלמן עם שלושה סיפורים פוליטיים פיקנטיים מכנסת ישראל שלא תקראו עליהם בשום מקום אחר • והשבוע: על הקרבות בש"ס-ספרא, האיחול של גפני לשר הבריאות והעקיצות ההדדיות בין ליצמן לאייכלר • וגם, השרה שלא זיהתה את חברתה לממשלה  

קרב הצילינדרים שעורר את זעמו של דרעי
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

קרב הצילינדרים בספרא שעורר את זעמו של דרעי

קריאה ראשונה: מתחם כיכר ספרא בירושלים סוער מאוד ב-48 השעות האחרונות מאז חשיפת 'בחדרי חרדים' בליל שישי כי יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי הורה לחתנו רוני דהן לעזוב את תפקיד כמנהל סיעת ש"ס המקומית בעקבות התנהלות הסיעה.

כעת אנו חושפים ב'שלוש קריאות' על לא מעט מהקרבות שהביאו להחלטה.

לפני כחצי שנה, בעקבות ויכוח מקצועי בין מנהל הסיעה רוני דהן וסגן ראש העיר צביקה כהן, החליט כהן להחליף את הצילינדר לכניסה ללשכה המשותפת בצילינדר פרטי שרכש במיוחד, הכל בכדי שדהן לא יוכל להיכנס לחדרו.

‫בעירייה זעמו על צביקה כהן, שכן קב"ט העירייה חייב להחזיק במפתח של כל חדר בעירייה למקרה חירום ומיהרו להחליף בחזרה לצילינדר שלהם. וכך דהן קיבל אפשרות לחזור לעבוד מלשכתו הצפופה בקומה השישית.

לא ברור מה עתידה של הסיעה הספרדית בירושלים והאם השר דרעי יעשה שם סדר מהר לפני שיהיה מאוחר.

האיחול של גפני שהכעיס את אדלשטיין והשמירה בבעלזא

קריאה שנייה: שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין סייר השבוע בעיר בני ברק, הוא פתח את הסיור בבית החולים 'מעייני הישועה'. שם החמיא לציבור החרדי על כך שהם שומרים על כל ההנחיות כשהם עטויי מסכות.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ניסה לפרגן חזרה לשר הטרי, ואמר לו: "תדע שאני מלווה את בית החולים מיום הקמתו". גפני המשיך וסיפר "אולמרט שהיה שר בריאות, עזר להקים כאן מחלקות והוא נהיה ראש ממשלה. אני רק אומר לך שתדע מה קורה למי שעוזר למעייני" (בית החולים מעייני הישועה א.ק).

מסתבר שאדלשטיין פחות התחבר לאיחול של גפני הליטאי, לא כי הוא מסרב להיות ראש ממשלה. אדלשטיין לא נותר חייב ואמר לגפני בחצי כעס; "אתה יודע גם איך זה הסתיים...", גפני כפוליטיקאי מנוסה, הוכיח יכולות דיפלומטיות והשיב: "ליולי יש ראש חריף של בחור ישיבה. אי אפשר למכור לו סתם בדיחות".

ואפרופו בריאות ובני ברק: בשבוע שעבר התאספו חברי וועדת השמונה של סיעת אגודת ישראל בבית המפלגה ברחוב רבי עקיבא בבני ברק.

הפיל שבחדר היה טענתו של חבר הכנסת ישראל אייכלר שנושל מהוועדה לפניות הציבור במסגרת המאבקים הפנימיים במפלגה. מושא הדיון ח"כ אייכלר נכנס לחדר כשהוא עטוי מסכה. יו"ר הסיעה שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן מיהר לעקוץ - אולי מתוך רצון לשבור את הקרח שהקפיא את החדר - ושאל את אייכלר; "אתה חסיד בעלזא - למה אתה הולך עם מסכה"? כשהוא רומז להתנהלות חסידי בעלזא בקורונה כהוראת רבם.

אייכלר השיב לו מיד בשנינות מיניה וביה: "בקריית בעלזא בירושלים יש שמירה מיוחדת ואין צורך במסכה. כאן ברחוב רבי עקיבא בבני ברק אין שמירה אז צריך להיזהר ולהישמר".

השרה שלא זיהתה את חברתה לשולחן הממשלה

קריאה שלישית: השעה 02:00 לפנות בוקר, מסדרונות הכנסת הפעילים למרות השעה המאוחרת וההצבעות במליאה נמשכו, היה גם מי שהתעייף וחיפש קיזוז, רק כדי לתפוס תנומה קלה לקראת עוד יום פוליטי ללא הידיעה אם הבחירות כבר בפתח או שהם רק בדרך.

גילה גמליאל, השרה להגנת הסביבה מ'הליכוד', פגשה במסדרון הכנסת את אחת מהנציגות הפוליטיות, ופנתה אליה מלב עייף ללב עייף עוד יותר, "תגידי, את רוצה להתקזז איתי". אלא לתשובה הזאת היא לא ציפתה, "גילה אני שרה". בבדיקת  'שלוש קריאות' עלה כי מדובר בפנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה מ'כחול לבן', שמסתבר כי בשל מספר השרים המנופח הצליח להקשות על ההיכרות או שהשעה המאוחרת עשתה את שלה.

רוני דהן אריה דרעי משה גפני ישראל אייכלר יולי אדלשטיין שלוש קריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד