י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שבועיים אחרי המקרה

צעיר ערבי מואשם בתקיפת הח"כ לשעבר

כעבור שבועיים מאירוע תקיפתו של ח"כ לשעבר יהודה גליק בוואדי ג'וז, עת הגיע לניחום אבלים אצל משפחת הצעיר הערבי שנהרג בשוגג, הוגש הבוקר כתב אישום נגד תוקפו | כתב האישום מייחס לנאשם עבירה של תקיפה וחבלה ממשית ע"י שניים או יותר | מעצרו הוארך

צעיר ערבי מואשם בתקיפת הח"כ לשעבר
אגרוף. אילוסטרציה צילום: unsplash

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש היום (שישי) כתב אישום נגד תושב מזרח העיר, בשנות ה-20 לחייו המואשם בתקיפתו של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק בשכונת וואדי ג'וז בירושלים.

כזכור, חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, הגיע לפני כשבועיים לשכונת ואדי ג'וז לניחום אבלים בבית משפחתו של איאד אל-חלאק, הצעיר הערבי שנהרג בשוגג מירי שוטרי מג"ב בירושלים, לאחר שחשדו בטעות כי הוא חמוש.

בשעה שגליק עשה את דרכו אל מחוץ לבית, הגיחו לפתע מספר צעירים תושבי השכונה ותקפו אותו. גליק פונה ע"י מד"א במצב קל לבית החולים שערי צדק בעיר.

כתב האישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים, הוגשו על ידי יחידת התביעות של משטרת ישראל כנגד החשוד בתקיפתו של גליק, וכנגד מספר חשודים נוספים ניתנה לבית המשפט הצהרת תובע, לקראת בקשה למעצר עד תום ההליכים גם לגבי שאר החשודים.

כתב האישום מייחס לנאשם עבירה של תקיפה וחבלה ממשית ע"י שניים או יותר. בנוסף, בית המשפט השלום בירושלים האריך את מעצרו עד ליום שני בשבוע הבא.

לאחר תקיפתו של גליק, החלה המשטרה בפעולות חקירה ממוקדת וממוקדת, מה שהביא לאיתורם של מספר חשודים במעשה תושבי מזרח ירושלים בני 18 עד 25 והם נעצרו והובאו לחקירה.

ממשטרת ישראל נמסר לאחר הגשת כתב האישום: "המשטרה רואה בחומרה רבה ארועי אלימות מכל סוג שהם, והיא תפעל בכל האמצעים והמישורים על מנת לאתר את אותם עבריינים אלימים ולמצות עימם את הדין".

כזכור, גליק ניצל בעבר מניסיון התנקשות, לאחר שמחבל ירה לעברו בשכונת צור באהר בירושלים. גליק שפונה במצב קשה לבית החולים הצליח להחלים מהפציעות הקשות ובהמשך נבחר כחבר כנסת מטעם הליכוד.

לאחר התקרית בשכונת וואדי ג'וז, הגיב גליק לאירוע ובוידאו שפרסם הודה למאות ששאלו בשלומו והודה לקב"ה שלדבריו: "הציל אותי פעם נוספת מניסיון התנקשות".

יהודה גליק תקיפה אלימה איאד אלחלאק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד