י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקרב על התקציב

גנץ מתרכך? החרדים מתעקשים: תקציב לפני בחירות

המכשול הנוכחי בקואליציה צפוי להיות מוכרע השבוע. כאשר נתניהו דורש להעביר תקציב חד שנתי בניגוד להסכם הקואליציוני עם גנץ לפיו יחוקק תקציב דו שנתי. גנץ פרסם פוסט ממנו נראה כי הוא בדרך להתרכך | החרדים מסרבים לבחירות

גנץ מתרכך? החרדים מתעקשים: תקציב לפני בחירות
יו"ר כחול לבן בני גנץ צילום: אלעד מלכה

הקרב על התקציב שמאיים על שלימות הקואליציה, צפוי להגיע השבוע לנקודת הכרעה, כשבין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי גנץ, ישנה מחלוקת קשה, האם להעביר תקציב חד שנתי או דו שנתי.

קודם השבת שיגר ראש הממשלה החליפי בני גנץ, הודעה בה נראה כי הוא לקראת ריכוך, שלדבריו, "אחד הנושאים המהותיים בטיפול בקורונה הוא השאלה הכלכלית. חלק מהצורך הדחוף בהקמת הממשלה, הוא להעביר סוף סוף תקציב".

"השבוע קיימנו דיונים עם הפקידות המקצועית באוצר ועם מומחים כלכליים, בין השאר, על משך הזמן אליו התקציב צריך להתייחס. מדובר בסוגיה מקצועית וזו הדרך היחידה להסתכל עליה", ציין גנץ.

עוד הוא הבהיר כי "בניגוד לאמירות חסרות ביסוס של גורמים אינטרסנטים, לא אאפשר לסוגיה שמשפיעה על כל אחת ואחד במדינה להפוך לכלי פוליטי או עניין פרסונלי. את ההחלטה אקבל אך ורק לפי השאלה- מה טוב לאזרחי המדינה".

בנוסף, משום שמדובר בנקודה פוליטית יחידה שמאפשרת לנתניהו לצאת לבחירות ללא הסיכום כי גנץ יכהן כראש הממשלה במקרה של פירוק הממשלה, גנץ עדיין מתעקש שההסכם ימומש ככתבו ויעבור תקציב דו שנתי.

כתבת 'ערוץ 12' דפנה ליאל דיווחה כי החרדים העבירו מסר לראש הממשלה נתניהו, לפיו הם יסרבו ללכת לבחירות לפני שיש תקציב. משמע: או שגנץ יתקפל ויסכים לתקציב חד שנתי ונתניהו יפרק את הממשלה לפני התקציב הבא, או שיהיה תקציב דו שנתי ונתניהו יאבד את תחנת היציאה שלו.

בני גנץ תקציב המדינה תקציב דו שנתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד