ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
כבר בחורף הקרוב

הדרך לחיסון: התקדמות נוספת במכון הביולוגי

בשל התקדמות נוספת במרוץ לחיסון - המכון בנס ציונה מפרסם דוח עם בשורות חיוביות. אם משרד הבריאות יאשר - ייתכן שיהיה חיסון מוכן כבר בסוף החורף הקרוב

הדרך לחיסון: התקדמות נוספת במכון הביולוגי
בדיקות קורונה צילום: פלאש 90

התקדמות משמעותית נוספת בפיתוח חיסון נגד נגיף הקורונה, במכון הביולוגי בנס ציונה. כך מדווח ניר דבורי ב'ערוץ 12'. על פי הדיווח, במסמך שיועד לקהילת הרפואה הבין-לאומית, מפרט המכון הביולוגי את תוצאות הניסויים של החיסון  שמפותח במכון - הדוח מפרט את שלבי הניסוי, בעיקר על מנת שקהילת המדע הבין-לאומית תוכל לעיין מהחידושים הישראליים.

במסמך נאמר כי תוצאות הניסויים שבוצעו בבעלי חיים, מראות חד משמעית שהם שחוסנו. יש לציין שמדובר בשלב חשוב בדרך לחיסון המיוחל. כעת, אם משרד הבריאות יאשר למכון הביולוגי להתחיל כבר בשבועות הקרובים ניסויים בבני אדם, החיסון יכול להיות מוכן בסוף החורף הקרוב.

כזכור, לפני כחודש וחצי ביקר שר הביטחון דאז נפתלי בנט, במכון הביולוגי בנס ציונה, שם הוצגה בפניו פריצת דרך משמעותית במציאת נוגדן לנגיף הקורונה. מדובר בנוגדן שתוקף את הנגיף באופן חד שבטי ויודע לנטרל אותו בגוף החולים.

לאחר ביקורו של בנט עדכנו במכון כי שלב הפיתוח לנוגדן הסתיים והמכון ממשיך בהליך רישום הנוגדן כפטנט ובשלב הבא יפנו החוקרים לחברות בינלאומית במטרה שאלו יוכלו לייצר את הנוגדן בכמויות מסחריות.

שר הביטחון דאז נפתלי בנט אמר בתום הביקור במכון הביולוגי: "אני גאה באנשי המכון הביולוגי שהביאו לפריצת דרך אדירה. היצירתיות והמוח היהודי הביאו להישג מדהים זה. מערכת הביטחון כולה תמשיך לפעול בחזית המערכה מול הקורונה".

חיסון נגיף הקורונה (1)

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד