י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תביעה נגד מושל ניו יורק לאחר שאסר לפתוח קעמפים חרדיים

בסוף השבוע האחרון הוגשה תביעה מצד מנהלי הקעמפים החרדים כנגד מושל ניו יורק בטענה שהוא מפלה אותם בעוד ששאר מחנות היום והעסקים במדינת ניו יורק - כבר נפתחו

תביעה נגד מושל ניו יורק לאחר שאסר לפתוח קעמפים חרדיים
מחנה קיץ צילום: ארכיון בחדרי

איגוד מפעילי הקעמפים היהודים הגיש ביום שישי האחרון תביעה נגד מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, בעקבות החלטתו לאסור את פתיחת קייטנות הקיץ ברחבי המדינה.

העמותה, המורכבת מעשרות מחנות קיץ, נאלצה להישאר סגורה - על אף שעסקים ומחנות יום (ללא לינה) מורשים להיפתח. התביעה מציינת גם את עמדתו החיובית של המושל כלפי הפגנות המוניות ברחובות ללא שמירת מרחק.

התביעה מגיעה לאחר הצהרת נציב הבריאות של מדינת ניו יורק, ד"ר האוורד צוקר, בהתייחסו למחנות קיץ: "לא נאפשר מחנות עם לינת לילה"

בהצהרה נאמר כי, "לאורך כל הדרך חשבנו על בריאות הציבור, אין החלטה אחת שקיבלנו על בסיס נתונים ומדע ולא על רגש. בעזרת המדע והנתונים הטובים ביותר הזמינים כעת, הגעתי להחלטה לאסור על מחנות ילדים ליליים לפעול העונה במדינת ניו יורק", אמר נציב הבריאות. מנגד, מחנות יום יאושרו להתקיים, והם יחלו ב-29 ביוני.

נציב הבריאות הוסיף כי, "מחנות לילה הם דבר שקשה לנהל עם התרחקות חברתית מתאימה, וקשה לנהל נוהלי כיסוי פנים ושליטה בזיהום. במחנות לילה יש מסיבות התכנסויות וסידורי שינה באופן קרוב מדי המהווים סיכונים רבים מדי. במסגרת כזו, אפילו מקרה חיובי בודד אצל חניך או איש צוות יכול ליצור מצב בלתי נסבל ולהציף אנשי בריאות במחנה שאולי לא יוכלו להתמודד עם התפרצות זיהומית קשות מסוג זה".

הנציב הסביר כי יש לו זיכרונות חביבים ממחנות הקיץ כילד. הוא אמר כי הוא מבין את התפקיד שהמחנות ממלאים בהתפתחות הילדות ואת האכזבה שההחלטה הזו עשויה להביא למשפחות ברחבי המדינה, "אך בתוך משבר הבריאות הציבורי הקשה ביותר במאה השנים האחרונות, העדיפות הראשונה שלי היא הבריאות והבטיחות של כל הניו יורקים", אמר.

מושל ניו יורק קעמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד