י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
איך יצביעו ליצמן ואביטן?

למרות התנגדות החרדים: ועדת השרים תאשר לגליזציה לקנאביס

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר היום הצעות חוק שסוכמו בין הליכוד לכחול לבן על מדיניות אי הפללה ולגליזציה למעשני קנאביס • בבחירות לכנסת ה-21 הבטיחו בסייעות החרדיות כי לא ישבו בקואליציה שתסדיר את עישון הקנאביס - איך ינהגו המפלגות החרדיות כעת? • צפו

למרות התנגדות החרדים: ועדת השרים תאשר לגליזציה לקנאביס
ליצמן לצד קנאביס רפואי בבית מרקחת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הלגליזציה למעשני קנאביס: לאחר שנדחתה במעט, היום (ראשון) צפויה לאשר ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שצפויה לחולל שינוי מהותי בתחום עישון הקנאביס בישראל.

כבר לפני כשבועיים הוציאו בליכוד ובכחול לבן הודעה משותפת לפיה הצדדים הגיעו לסיכום על קידום חקיקה שתסדיר את סוגיית אי ההפללה, "במודל אחראי שיותאם למדינת ישראל ולאוכלוסייה הישראלית".

על פי הסיכום, מי שצפוי לקדם את הנושא הם חברי הכנסת שרן השכל מטעם הליכוד; וחה"כ רם שפע מטעם כחול לבן. כאמור, התכנית תעלה היום לדיון בפני ועדת השרים וביום רביעי היא תובא לאישור המליאה לקריאה טרומית.

ההצעה מגיעה למרות התנגדות הסיעות החרדיות. כזכור, במערכת הבחירות לכנסת ה-21, במהלכה נושא הקנאביס היה על סדר היום עם הקמת מפלגת זהות של משה פייגלין, הבהירו בסיעות החרדיות כי הם מתנגדים לאי ההפללה ואף הבהירו כי הן לא יהיו שותפות לקואליציה שתסדיר את עישון הקנאביס.

בראיון שהעניק סגן שר האוצר מש״ס, יצחק כהן, במערכת הבחירות דאז, הוא הבהיר כי הוא לא יהיה שותף לקואליציה שתקדם הצעות כאלה. "אתה היית מקים קואליציה עם מאורת סמים?״, אמר בראיון. "אין דבר כזה סמים קלים. בהודו יש לגליזציה לסמים ולצערי כל כך הרבה צעירים ישראלים חוזרים משם עם מחלות נפש אחרי שהתחילו עם קנאביס".

הוא הוסיף, "יש איסור על עישון קנאביס, 'ונשמרתם לנפשותיכם'. זה ברור שסמים מוחקים את האדם. אני מאוד מקווה שהורים יפתחו עיניים על הצעירים שמתלהבים מהדבר הזה. סמים זה דבר קשה וחמור מאוד".

סגן השר הלך רחוק יותר והביע התנגדות אף לביטול הפללת צרכני קנאביס. "שום דבר, גם לא אי הפללה, לחימה". הוא הוסיף, "זה פשוט מרתיח אותי. צריך לעזור לנרקומנים ולמסוממים, אבל אני רוצה למנוע מצעירים להגיע לשם".

גם במפלגה האשכנזית הביעו במערכת הבחירות התנגדות למהלך. במענה לשאילתא של אתר ynet נמסר: "יהדות התורה מתנגדת ללגליזציה של כל סם, בהתאם לדרישות החוק, יהדות התורה תומכת בהקלת התנאים והבירוקרטיה למשתמשים בקנאביס רפואי על פי חוק. נתמוך בכל דרך ובכל חוק שיקל על משתמשי הקנאביס הרפואי שמחזיקים באישור חוקי לכך".

'בחדרי חרדים' יוסיף לעקוב ולראות כיצד יצביעו הנציגים החרדים - השרים יעקב ליצמן ויעקב אביטן - בדיון הצפוי היום.

לגליזציה יעקב ליצמן יעקב אביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד