י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היום יותר מתמיד: מה צריך לדעת על לימודי ביטוח פנסיוני?

על מנת לעסוק בייעוץ ו/או שיווק פנסיוני יש להחזיק ברישיון רשמי מטעם המדינה לעסוק בתחום זה, הניתן מטעם המדינה ומיועד להבטיח את יושרם ורמתם המקצועיים של אנשי המקצוע המעניקים לציבור הרחב ייעוץ בדבר חסכונותיהם הפנסיוניים. באופן דומה, גם העיסוק בעולם הביטוח בכלל מצריך רישיון רשמי מטעם המדינה, מאותן סיבות ושיקולים עיקריים

היום יותר מתמיד: מה צריך לדעת על לימודי ביטוח פנסיוני?
ביטוח פנסיוני צילום: pixsabay

בשיתוף האקדמיה לפיננסים מבית BDO

עולם הייעוץ והשיווק הפנסיוני נמצא במגמת צמיחה מואצת בישראל בשנים האחרונות, בין השאר בעקבות רפורמה ממשלתית מקיפה וארוכת טווח אשר מיועדת להבטיח כי לכל עובדת ועובד במשק יהיה חיסכון פנסיוני מסוג זה או אחר כאשר יגיעו לגיל הפרישה. בעוד מיליוני חוסכים פנסיוניים נוספו לענף בעשור האחרון, הביקוש לשירותים מקצועיים בתחום, דוגמת שירותי שיווק וייעוץ פנסיוני, מרקיע שחקים. עבור המתעניינים לעסוק במקצועות אטרקטיביים אלו – מה כדאי וחשוב לדעת בנוגע ללימודי ביטוח פנסיוני?

בחינות חובה ותקופת התמחות – רישיון ייעוץ פנסיוני ורישיון סוכן הביטוח

על מנת לעסוק בייעוץ ו/או שיווק פנסיוני יש להחזיק ברישיון רשמי מטעם המדינה לעסוק בתחום זה, הניתן מטעם המדינה ומיועד להבטיח את יושרם ורמתם המקצועיים של אנשי המקצוע המעניקים לציבור הרחב ייעוץ בדבר חסכונותיהם הפנסיוניים. באופן דומה, גם העיסוק בעולם הביטוח בכלל מצריך רישיון רשמי מטעם המדינה, מאותן סיבות ושיקולים עיקריים.

השגת הרישיון המדובר, הן רישיון ייעוץ פנסיוני והן רישיון סוכן ביטוח, מצריכה מעבר של שש בחינות חובה שונות, המועברות ברובן על ידי הרשות לניירות ערך (חלקן מועברות על ידי משרד האוצר). בנוסף, נדרשת תקופת התמחות בת כחצי שנה, אשר רק לאחריה ולאחר מעבר כל המבחנים הנדרשים, ניתן לקבל את הרישיון המיוחל ולהתחיל לעסוק בתחומים אלו באופן רשמי וחוקי.

קורסי הכנה ממוקדי בחינה – לימודי ביטוח פנסיוני

על מנת לצלוח בשלום ובצורה מהירה יחסית את כלל הבחינות, לעמוד בכל הדרישות ולקבל את רישיון התעסוקה בתוך פרק זמן קצר יחסית, מעדיפים מרבית האנשים המעוניינים בעולם הביטוח והביטוח הפנסיוני להתכונן לבחינות רשות ני"ע ומשרד האוצר באמצעות מסגרות לימודים ייעודיות, אשר מכינות את התלמידים באופן ממוקד לכל אחת מהבחינות הללו.

רשימת הבחינות כוללת ארבע בחינות יסוד – אלו הן בחינות בכלכלה, חשבונאות, סטטיסטיקה ומימון ויסודות הביטוח, ושתי בחינות גמר – מקצועית א' (בחינה העוסקת בעולם ניירות הערך בצורה מעמיקה ומקיפה) ובחינת גמר פנסיוני. עבור כל אחת מן הבחינות הללו ניתן למצוא קורס הכנה ממוקד, המועבר במכללות ובתי ספר מקצועיים המתמחים ספציפית במקצועות הפיננסים. קורסי ההכנה הללו כוללים למידה מקיפה של החומר, תרגול חוזר ונשנה של שאלות אשר חזרו על עצמן שוב ושוב בבחינות העבר וקשר ישיר עם מורים המתמחים בהכנת תלמידים לבחינות ספציפיות אלו.

סיכויי המעבר של תלמידים ותלמידות הניגשים לבחינות אלו לאחר קורסי הכנה ייעודיים גבוהים יותר משמעותית מאלו של תלמידים הניגשים ללא הכנה מקדימה, או לאחר למידה עצמית בלבד. מסיבה זו בוחרים מדי שנה אינספור נבחנים להירשם לפחות לחלק מקורסי ההכנה, מתוך הבנה כי זו הדרך הטובה והבטוחה ביותר לצלוח את כלל הבחינות בפרק הזמן הקצר ביותר, ולהתחיל לעבוד בתחום במהרה.

מלבד לסיכויי המעבר הגבוהים יותר משמעותית, חשוב להבין גם כי קורסים אלו מהווים את הדרך הטובה ביותר באמת ללמוד ולהבין את החומר לאשורו, וזה לא פחות חשוב מאשר מעבר הבחינה. יועצים פנסיוניים וסוכני ביטוח איכותיים וטובים באמת בעבודתם הם אנשי מקצוע אשר קיבלו את הרישיון שלהם לאחר הכנה מעמיקה ויסודית...

*** האקדמיה לפיננסים של BDO המובילה בישראל בלימודי פיננסים, לרבות לימודי ביטוח, פיתחה מסלולי לימודי ייעוץ פנסיוני המתמקדים בהכשרה מקצועית וממוקדת בחינה, שמטרתם מעבר של בחינות הרשות לניירות הערך ומשרד האוצר

ביטוח פנסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד