כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התו הסגול

ההגבלות על מקום העבודה יוארכו ב-45 יום

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת אישרה את הארכת המגבלות על מקומות העבודה ב-45 יום • ביוזמת ח"כ עידן רול נקבע כי על מנת לצמצם פגיעה בעסק, חקירה אפידימיולוגית לא תארך יותר מ72 שעות במקרה והתגלה עובד חולה במקום

 ההגבלות על מקום העבודה יוארכו ב-45 יום
הוראות שמירת מרחק צילום: דוברות המשטרה

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיה יוארכו ב-45 יום המגבלות על מספר העובדים הרשאים לשהות במקום עבודה, לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה.

עם זאת, ביוזמת ח"כ עידן רול קבעו חברי הוועדה במסגרת חוק זה כי חקירה אפידימיולוגית במקום עבודה בו התגלה עובד שנדבק בנגיף קורונה ומחייבת סגירת המקום, לא תיארך יותר מ-72 שעות. זאת על מנת לצמצם פגיעה בעסק. בנסיבות מיוחדות ומורכבות (כמו למשל הדבקה המונית במפעל), רשאי יהיה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות להאריך את הסגירה ואת החקירה ב-48 שעות נוספות. ההחלטה קיבלה חיזוק מדבריו של מנהל המחלקה לחיסון שגרה במשרד הבריאות, ד"ר אריק האס, לפיהם חקירה כזאת אורכת בדרך כלל כיום ורבע.

לפי הצעת החוק, אשר הוגשה לוועדה על ידי הממשלה והוארכה היום על ידי הוועדה, יכול מעסיק לאפשר שהייה של כלל העובדים במקום העבודה, בתנאי שהוא עומד בתנאי "התו הסגול", בהם עטיית מסכות, בדיקת חום, צמצום קרבה פיזית בין העובדים, מינוי "ממונה על קורונה" ועוד.

קורונה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד