י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הוצרכו להזמין הפאליציי"

סאטמר במתקפה על אנשי הרב מייזליש: "הביאו לערכאות בביהמ"ש ציוני"

המאבק בסאטמר בני ברק: ב'וועד העליון' של החסידות שיגרו בערב שבת מכתב חריף כנגד צד הרב מייזליש על שגררו את הדיון לבית המשפט הציוני • יחד עם ההסכמה על מתווה הגישור, הם מזהירים שלא ינסו לגרור את המשך הדיון שוב לערכאות • "להסיר החרפה הגדולה מאנ"ש"

סאטמר במתקפה על אנשי הרב מייזליש: "הביאו לערכאות בביהמ"ש ציוני"
הרבי מסאטמר עם הגרח"צ מייזליש צילום: דוד כהן, פלאש 90

הסכסוך בסאטמר בני ברק: לאחר שנאלצו להגיב לעתירה המשפטית שהוגשה מטעם צד הגרח"צ מייזליש, שבסופה הגיעו הצדדים למתווה גישור, ב'וועד העליון' של סאטמר בארה"ב תוקפים את אנשי הרב מייזליש על כך שפנו לערכאות, והם מזהירים שלא יעזו לנסות לעשות זאת שוב.

בשבת האחרונה, המגשרים, הנגיד זלמן לייב וולדמן והאסטרטג מנחם גשייד, הצליחו לגרום לצדדים להתפלל יחד ללא אלימות וסכסוכים, בתקווה שהשקט ימשיך להישמר.

בערב שבת שלחו אנשי ה'וועד העליון' של סאטמר מכתב: "אל אנשי שלומנו היקרים, חברי קהלתינו הק' שיחיו בשיכון קרית יואל - בני ברק יצ"ו". כותבים חברי הוועד: "באנו בזה להביע צערנו וכאבנו כאשר אנחנו בתומינו עשינו פעילות שונות למנוע מהומות וחילול כבוד בית המדרש, אחרי שבחג השבועות העבר נתהווה חילול הקודש והמקדש וחילול ספר תורה ה"י, ועפ"י ידיעה ברורה על חיזור ושינון הדבר בשב"ק שלאחריו, החלטנו בלית ברירה לעשות הצעד הקשה מאוד כמובן, לשכור חברת שומרים נכריים מבלי חשש חילול שב"ק לסגור את שערי בית המדרש לחוס על כבוד בית ה'. אולם לצערנו יצא שכרו בהפסידו כי לא עלה על דעתנו דבר כזה שיבואו ללחום עם השומרים לעורר מהומות ולהזיקם בכל אופני פרעות ורציחה בעצם יום השבת, וגרמו חילול שב"ק וחילול ה' נורא ואיום רח"ל כידוע".

"והשומרים הללו הוצרכו להזמין ה'פאליציי' (השוטרים א.פ) להגן עליהם. בצאת השבת הוחלטו ה'פאליציי' לסגור את בנין בית המדרש אם לא יחתמו שטרי בירורין תומ"י, וחברי ההנהלה הציעו כמה בתי דינים כשרים ונכבדים, אולם לדאבוננו לא הסכימו צד שני, ולאור זאת הוטל ה'פאליציי' בלית ברירה 'צו הסגר' על בנין בית המדרש".

חברי הוועד תוקפים על ההליכה לערכאות: "לדאבון לב כל יראי ה', במקום לחתום שטר בוררות כדין, הביאו הענין בערמה לערכאות של בית משפט הציוני בזדון, ע"י איש א' הרחוק ממחננו בשם 'שלום סגל', ששכרו למשימה זו לערער נגד ה'פאליציי' להסיר את 'צו ההסגר' והצליח, ואח"ז באו ה'פאליציי' אל בית משפט העליון להגן על עמידתם ולהחזיר את 'צו ההסגר', גם צד ההנהלה בקשו מבית המשפט להסיר את 'צו ההסגר' ולשלוח את הסכסוך לדין תורה כראוי, וגם כל ההשתדלות מצדינו עד לרגע האחרונה ביום ה' העבר, שיתפשר הדבר מחוץ לכותלי בית המשפט כדי שלא יתחלל שם ה' ח"ו, הודח הדבר מצדם ולא עלה בידינו כלום".

הם מסיימים את מכתבם בקריאה שלא להמשיך הדיון בביהמ"ש אלא בבית דין: "למעשה מטעם בית המשפט העליון הוחזר 'צו ההסגר', ורק הושבת עד שני שבועות בכדי שיבוא העניין לידי פשרה או די"ת, ונתמנו שני אנשים שינהלו את סדר ביהמ"ד על משך זמן זה.

"וע"ז אנו פונים בבקשה דחופה לכל יראי ה' ואנשי שלומינו הע"י, נא ונא לחוס על כבוד שמים וכבוד קהילתנו הק' המתחללת, והחובה מוטלת על כל אחד ואחד שיפעל במיטב היכולת להסיר החרפה גדולה מאנשי שלומנו די בכל אתר ואתר, תלמידי וחסידי רבותיה"ק נבג"מ ויבלח"ט כ"ק מרן רבינו שליט"א, ולהשפיע על מי שיהי' ולנקוט צעדים במשך הימים הקרובים שלא יהיה לעניין זה המשך ח"ו בבית המשפט שלהם ה"י, וח"ו ליתן יד ועזר לגורמים הללו, ומי הוא אשר לא יפחד להיות לו יד במעל הזה. ובאופן שלא יוכלו להתפשר לבוא לעמק השווה, יעלו ויבואו להתדיין בפני בתי דינים הכשרים והמכובדים כדת של תורה, ואפי' לפנים משורת הדין בבתי דינים כשרים שהתובע יציע, ויבואו ע"י עמק הדין לידי עמק השווה בס"ד".

 

סאטמר הרב חיים צבי מייזליש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד