י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
מצפצפים על ההנחיות

נשפים במחתרת: מתחת לרדאר ובניגוד לנהלים

הממשלה אישרה לקיים אירועים עד 250 איש, אך מדובר רק בחתונות או אירועים ולא אירועי סיום בתי ספר. אולם לכתב 'ישראל היום' נודע כי תלמידי בית ספר לא מוותרים על חגיגות הסיום מדי שנה ונערכים לקיים אותם במחתרת

נשפים במחתרת: מתחת לרדאר ובניגוד לנהלים
פורים במוסקבה צילום: לוי נאזרוב

למרות הגבלות הקורונה, תלמידי כיתות י"ב לא מוותרים על נשפי הסיום: מתחת לאף של משרד החינוך, המשטרה ומשרד הבריאות, החגיגות של השמיניסטים, שמסיימים 12 שנות לימוד, יוצאות אל הפועל, ולא אחת בניגוד לנהלי הבטיחות שמחייב משרד הבריאות. את הדברים חושף באתר וביישומון 'ישראל היום', כתב החינוך נועם (דבול) דביר.

נזכיר כי הממשלה אישרה לקיים אירועים עד 250 איש, אך מדובר רק בחתונות או אירועים לציון טקס דתי כמו בת/בר מצווה ואירוע לציון הולדת הבן או הבת. נכון לעכשיו נשפי סיום לא מאושרים, וזו גם עמדתו של משרד החינוך. עם זאת, בדיקת "ישראל היום" חושפת כי ישנם גני אירועים שמאפשרים לקיים אצלם נשפי סיום, בניגוד להנחיות הממשלה: בשיחה עם גני אירועים הצגנו עצמנו כתלמידים שרוצים לסגור נשף סיום בשבועיים הקרובים – ונענינו בחיוב, כולל פרטים לקבלת הצעת מחיר.

בוגרת תיכון מאזור השרון מספרת כי היא וחבריה סגרו בעצמם גן אירועים לקיום הנשף השבוע, באמצעות יצירת קשר עם מפיק אירועים: "עשינו את זה בלי הבית ספר, כמובן שהמורים לא הוזמנו. הכול בצורה חשאית ופרטית. אנחנו נהיה כ- 160 תלמידים, וכל אחד שילם 350 שקלים. רוב התלמידים מתכוונים להגיע. שכרתי שמלה לכבוד האירוע, זה אירוע מאוד חשוב בחיים שלנו שאנחנו לא מתכוונים לוותר עליו".

אימא לאחת התלמידות שתשתתף בנשף סיום של ביתה אמרה: "אני לא מתלהבת מהרעיון, אבל התלמידים לוחצים ומספרים שהם חייבים סגירה של 12 שנות הלימודים, החשש שלי ששמה תתחיל ההדבקה, כי ברור שאי אפשר לרקוד עם מסיכות, שיהיה שם אלכוהול ואף אחד לא ישים לב להנחיות".

קורונה תלמידי בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד