ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
מסמך מקומם

התנאים של החליפי: שירותי מעון, אחסון ורכבים במיליונים

מסמך שנשלח ממשרד ראש הממשלה ליו"ר ועדת הכספים חושף את התנאים האבסורדים להם זוכה ראש הממשלה החליפי בני גנץ.  "במעון החליפי תנאים זהים לתנאים הניתנים במעון שהיא מעמידה לרשות ראש הממשלה בירושלים"

התנאים של החליפי: שירותי מעון, אחסון ורכבים במיליונים
בני גנץ צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

מסמך שנשלח ממשרד ראש הממשלה ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, חושף את התנאים להם יזכה יו"ר כחול לבן בני גנץ - ראש הממשלה החליפי. בין היתר דורש גנץ לקבל שירותי מעון, כוח אדם, הטבה בשווי השימוש המקסימלי לרכב ושירותי אחסון על חשבון המדינה.

במסמך תיקון הוראת השעה שנחשף בחדשות 12, נכתב כי "שירותי המעון יינתנו על ידי צוות העובדים במשרד ראש הממשלה לרבות עובדי המעון הרשמי, אולם המנהל הכללי של משרד ראש הממשלה רשאי לאשר שהשירותים יינתנו בדרך אחרת".

עוד נכתב במסמך, כי "המדינה תעמיד לרשות ראש הממשלה החליפי במעון החליפי תנאים זהים לתנאים הניתנים במעון שהיא מעמידה לרשות ראש הממשלה בירושלים, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, הוצאות שוטפות, לרבות הוצאות הקשורות לנכס עצמו".

בתקופת כהונתם זכאים גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם ראש הממשלה החליפי בני גנץ "לאחסן את תכולת מעונם הפרטי על חשבון אוצר המדינה, ובלבד שמעונם הפרטי אינו מנוהל על חשבון אוצר המדינה".

בסעיף הנוגע לגילום מס בשל תשלומים שירותים וטובות הנאה נקבע כי "מס הכנסה שהוטל על ראש הממשלה בתקופה שמיום ה-1 בינואר 2009 עד יום 31 בדצמבר 2017 בשל הכנסה הנובעת מתשלומים, שירותים וטובות הנאה, למעט משכורת וקצבה, יהיה על חשבון אוצר המדינה".

כמו כן, "גם ראש הממשלה החליפי לא יאלץ לשלם גילום מס מלא כתוצאה משדרוג הרכב לצורכי מיגון". כזכור, כפי שנחשף ב'גלובס' פנו אנשיו של גנץ לחשב הכללי ודרשו רכבי אאודי A8 כמו של נתניהו. 

אחד הגורמים במשרד אמר כי "נמאס לנו לחתום על מכוניות אאודי A8 לכל מי שעובר ליד נתניהו". העלות לכלי הרכב לגנץ נאמדת ב-6 מיליון ו-400 אלף שקלים, שכן מדובר בשני כלי רכב מסוג אאודי A8 שעלות של כל רכב היא כ-800 אלף שקלים, ועלות המערכות והאבטחה מקפיצה את המחיר בפי ארבעה.

בני גנץ ראש ממשלה חליפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד