י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הגל השני

מנכ"ל משרד הבריאות: "המאומתים מפוזרים ביותר מ-50 יישובים"

בעקבות העלייה הדרסטית במנין חולי הקורונה בישראל קיים מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי מסיבת עיתונאים ראשונה מאז נכנס לתפקיד | "יש שינויים בדפוסי התחלואה; יש יותר חולים או מאומתים צעירים, מאשר המספרים שראינו בחודשים הקודמים. המאומתים מפוזרים ביותר מ-50 יישובים"

מנכ"ל משרד הבריאות: "המאומתים מפוזרים ביותר מ-50 יישובים"
פרופ' חזי לוי צילום: לע"מ

על רקע העלייה הדרסטית בתחלואה בקורונה וכניסתה של ישראל לגל השני של המחלה, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים והצהרה לתקשורת. לדברי לוי, "בימים האחרונים אנחנו רואים כ-300 חולים מאומתים ביום, דבר המדאיג אותנו מאוד. אנחנו מבצעים ב-15 אלף בדיקות ביום, ובסופי השבוע מספר הבדיקות יורד. ואמנם, אחוז החיוביים בבדיקות הולך ועולה. אנחנו עוברים את ה-2% של חולים מאומתים בבדיקות. במשך השבוע האחרון, התגלו מעל 1700 מקרים חדשים, ובין 35-40 חולים קשים. זהו שינוי, ללא ספק, במפת התחלואה. קצב ההכפלה הולך וגדל, ושיעור ההדבקה גדל".

הוא הוסיף כי "יש שינויים בדפוסי התחלואה; יש יותר חולים או מאומתים צעירים, מאשר המספרים שראינו בחודשים הקודמים. המאומתים מפוזרים ביותר מ-50 יישובים, מה שמלמד אותנו על התפשטות קהילתית רחבה. אם בתחלואה בחודשים הקודמים הסיבות היו מחו"ל, כרגע זה לא קיים, והתחלואה היא קהילתית. זה מטיל אתגר גדול על קטיעת שרשרת ההדבקה והתחקירים האפידימיולוגיים".

בנוגע להסגר נוסף אמר לוי כי "אני לא חושב שאנחנו צריכים ללכת לסגר, וגם הממשלה לא מדברת על זה. אבל העניין מצוי בידינו. אנחנו יכולים לפעול במשנה זהירות. ההקפדה על מסכה ושמירת ריחוק - היא תשמור עלינו מפני הסגר. אף אחד מאיתנו לא רוצה לחזור לסגר, ולא לסכן את הבריאות והכלכלה. אם נדע להקפיד על התנהגות נכונה ונבין שהמחלה עוד בקרבנו, אנחנו יכולים להשטיח את מספר הנדבקים, נוכל להתקיים בצד הקורונה. עד שיהיה חיסון, אנחנו צריכים לחיות בצד הקורונה".

קורונה פרופ' חזי לוי משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד