י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גרם לזיהום קשה בגופה

מרגש: בת ה-12 ניצחה את החיידק הטורף

חיידק טורף מזן אלים גרם לזיהום קשה בגופה של בת 12. לאחר אשפוז ממושך בשערי צדק במהלכו הרופאים נלחמו על חייה היא חזרה לעמוד על רגליה

מרגש: בת ה-12 ניצחה את החיידק הטורף
מנתחים בפעולה. אילוסטרציה צילום: unsplash

באחד הבקרים התלוננה זורה בפני הוריה על חולשה וכאבים ביד. הוריה ייחסו את הכאבים ביד לנגינה ממושכת, אך לא תארו לעצמם את הסכנה שנשקפת לחייה. כעבור מספר ימים ללא סימנים מוקדמים זורה התמוטטה ומצבה הידרדר. היא פונתה למרכז הרפואי שערי צדק, שם הרופאים אבחנו חיידק טורף מזן טרפטוקוקוס A שגרם לתופעה שנקראת Necrotizing Fasciitis שהובילה להתפשטות הזיהום ואיימה לפגוע בכל חלקי גופה.

הרופאים שליוו אותה מספרים כי החיידק הטורף הינו מזן אלים במיוחד שהיה עלול להוביל לאיבוד גפיים ואף למוות.

"החיידק הטורף היה מזן אלים במיוחד המאופיין בהתקדמותו המהירה ביותר ובפגיעה ההרסנית שלו באברים החיוניים כולל הלב, הכליות, הריאות וכו'". מסביר ד"ר אהוד לבל, מנהל יחידת אורתופדיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק. "מטופלים אלו יכולים לשדר כי הם בריאים לחלוטין וכעבור זמן קצר ביותר להיות בסכנת חיים. החיידק הטורף התפשט בגופה של זורה וגרם לזיהום קשה בידיה ורגליה. ערכנו ניתוח נרחב שכלל ניקוז של אזורי זיהום ונמק בשתי הידיים וברגל אחת. ניקזנו מוגלה מרובה והצלחנו להציל את הגפיים. ללא טיפול מהיר ואגרסיבי היינו נאלצים לבצע קטיעת גפיים ויתכן שהנערה לא היה שורדת את התהליך הזיהומי הקשה".

לאחר טיפול אינטנסיבי והודות לטיפול המהיר והמקיף על ידי צוות רב תחומי של היחידה לטיפול נמרץ ילדים ורופאי יחידת אורתופדיה ילדים והפלסטיקה בשערי צדק זורה חזרה לפעילות מלאה וחייה ניצלו.

פרופ' יחיאל שלזינגר, מנהל בית החולים וילף לילדים בשערי צדק סיפר: "במשך כחודש זורה שכבה במחלקה לטיפול נמרץ מורדמת ומונשמת, תלויה בין חיים למוות וקיבלה שם טיפול מסור. נוצר קשר חם והדוק בין זורה ומשפחתה והצוותים המטפלים. בטיפול רב צוותי הצלחנו להחזיר את זורה לפעילות מלאה. חיידקים טורפים תוקפים באופן בלתי צפוי ומהירות התגובה ואיכות הטיפול מסייעים בהצלחת הטיפול. אנו שמחים שזורה תוכל לשוב ולנגן ולנהל אורח חיים שגרתי ככל הילדים בגילה".

הוריה של זורה סיפרו בהתרגשות: "זהו נס גדול. אילולא זורה הייתה מגיעה לבית החולים בזמן ייתכן כי היא לא הייתה אתנו היום. אנו שמחים שקיבלנו אותה בחזרה במתנה מאלוהים ובזכות המסירות והמקצועיות של הצוותים השונים בבית החולים".

חיידק טורף חיידק אלים בית חולים שערי צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד