י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הטיפים של פנינה

הכתמים בפנים - מה תעשו כדי שהם לא יופיעו?

פיגמנטציה - כתמי שמש, כתמים הורמונליים, נמשים • כל אלה ועוד, נכללים תחת הכותרת היפר פיגמנטציה • ממה כדאי להיזהר ולהימנע בכדי שלא יופיעו אצלנו

הכתמים בפנים - מה תעשו כדי שהם לא יופיעו?
שמש בשקיעה צילום: pixabay

כתמי שמש, כתמים הורמונליים. נמשים. כל אלה ועוד, נכללים תחת הכותרת היפר פיגמנטציה.

פגמנטציה הינה תופעה של הצטברות פיגמנט המלנין או הפרעה בפיזור אחיד של המלנין בעור. אנו נראה זאת בגוון לא אחיד של העור, ומראה של כתמים בעור. חשיפה לשמש, שינויים הורמונליים, הזדקנות של העור ומחלות שונות, גורמים להיווצרותם של כתמים כהים אלו.

חשוב מאוד להבין ולהבדיל בין סוגי הכתמים, והגורם שלהם. משום שאופן הטיפול, והציפיות שלנו ממשך הטיפול, שונות בהתאם לסיבת הכתם. הפיגמנטציה מתחלקת בעצם לשלושה סוגים עיקריים. הנפוץ ביותר-פיגמנטציה הורמונלית. נשים רבות בשנות הפריון, יסבלו מפיגמנטציה הורמונלית, עקב הריונות, הנקות או חוסר איזון הורמונלי.

הפיגמנטציה ההורמונלית, שנקראת גם מלסמה, מתבטאת בהצפת מלנין באזורים מסוימים בפנים, באזור השפה, בחלק העליון של הלחיים, ובמצח. כדי לטפל בתופעה, כדאי קודם כל להבין מה בדיוק הגורם שלה, והאם אנחנו יכולים לאזן באופן פנימי את הגורם ההורמונלי, שגורם להיווצרות המלנין בכתם.

לאחר מכן, ישנה חשיבות גדולה, להתאמת הטיפול הספציפי שמתאים לכל אחת. בשני מישורים עיקריים, טיפול פילינג במכון קוסמטיקה, וטיפול

בייתי שיטפל בכתם באופן יומיומי. על ידי חומרים פעילים, שיגרמו לקילוף בכתם, ולמנגנון דיכוי מלנין באזורים הייעודיים. סוג נוסף של פגמנטציה, היא פגמנטציה סולארית, או בשמה "כתמי שמש"

אלו כתמים שנגרמים בעצם ממקור חיצוני, מקרני- הuva ו uvb. כלומר, כתמים שנגרמים עקב חשיפה לא מבוקרת לשמש. עד כדי שינוי בתאים שגורם לצביעה של אזורים מסוימים בעור.

המניעה הבסיסית לכתמים מהסוג הזה, הן מריחה יומיומית של מקדם הגנה, בעל spf גבוה של לפחות 35spf. שהייה מבוקרת בשמש, ועדיפות לא להחשף לשמש ישירה בשעות החמות של היום. העדפה של לבישת כובע עם שוליים, בחשיפה לשמש.

סוג נוסף של פגמנטציה, זאת פגמנטציה פוסט טראומתית. לאנשים בעלי פוטנציאל גבוה ליצור מלנין(בד"כ בעור יותר כהה), יש סיכון של היווצרות צלקת פגמנטטיבית (צלקת עם צבע) מכל פרוצדורה חיצונית.

כמו: טיפולי לייזר, אפלציה, שעווה, שריטה, או אפילו פצעים שמשאירים "חותם".בעצם, המלנין הוא סוג של מנגנון הגנה בגוף, לעיתים העור מזהה טיפולים חיצוניים כ"אויב". ואז הוא מפריש יתר מלנין אחרי טיפולים כאלה, בעלות עור מהסוג הזה, צריכות להיזהר יותר מפרוצדורות וטיפולים אגרסיביים.

במידה והן בוחרות כן להשתמש בהן, כדאי מאוד להשתמש תקופה לפני, במדכא מלנין.

שייתן הוראה לעור לא ליצור מלנין עודף, עקב הטיפול.

פנינה דבורקס, בעלת קליניקה לטיפול בבעיות עור.

כתם פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד