י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למרות העלייה בתחלואה

אחרי שהייתה מושבתת שלושה חודשים: הרכבת חוזרת לפעילות

לאחר שהשבת הרכבת לפעילות נדחתה כבר 4 פעמים ולמרות העלייה הניכרת בתחלואה בישראל - היום הרכבת חוזרת לפעילות חלקית עם כללים נוקשים • לפי ההנחיות החדשות - הנוסעים נדרשים להציג כרטיס כניסה ובו קוד מיוחד המאפשר פיקוח על הנכנסים והיוצאים מהתחנות

אחרי שהייתה מושבתת שלושה חודשים: הרכבת חוזרת לפעילות
נסיעה ברכבת בימי משבר הקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

למרות העלייה במדדי התחלואה והתפשטות נגיף הקורונה בישראל, ולאחר דחייה של ארבע פעמים - היום שבה רכבת ישראל, שמשמשת מידי יום כרבע מיליון נוסעים - לפעילות חלקית.

לפי ההנחיות החדשות, הנוסעים נדרשים להציג כרטיס כניסה ובו קוד מיוחד המאפשר פיקוח על הנכנסים והיוצאים מהתחנות. ההרשמה תתבצע דרך אתר רכבת ישראל או באפליקציה. הרשמה תהיה אך ורק על בסיס מקום פנוי ו-48 שעות לפני מועד הנסיעה הרצויה.

בנוסף, ישנן כמה תחנות שתישארנה סגורות: נתב"ג, רעננה מערב ודרום, הוד השרון סוקולוב, כפ"ס נורדאו, ירושלים מלחה וירושלים גן החיות התנ"כי.

שרת התחבורה מירי רגב הגיעה מוקדם יותר היום (שני) לתחנת הרכבת תל אביב השלום ונסעה עם הרכבת לירושלים, שם תשתתף בישיבת קבינט הקורונה שתיערך בשעה 10.

השרה הביעה אופטימיות בדבר המשך הפעלת הרכבת, למרות העלייה בתחלואה. "אין כוונה לפתוח כדי לסגור", אמרה. עם זאת, היא הזהירה את הציבור מפני אי ציות להנחיות.

"מה שפתחנו ניתן גם לסגור ומה שסגרנו ניתן גם לפתוח; אנחנו מודאגים מהעלייה בתחלואה ולמרות זאת פתחנו את הרכבת. הנוסעים יחזרו בסוף כי אין דרך אחרת. אין להם רכבים. זה ציבור של סטודנטים, משפחות, קשישים, שרוצים בסוף לחזור לנסוע ברכבת".

"אין כוונה לפתוח את הרכבת כדי לסגור", אמרה. "יש כוונה להעביר מסר לציבור לשמור על ההנחיות. נריץ את הרכבת במשך שבוע ונלמד. הנוסעים יחזרו כי אין להם אפשרות אחרת. סטודנטים, וקשישים צריכים מענה".

"רוב הציבור ממושמע, ברכבת יש פקחים וסדרנים", הוסיפה רגב. "רובם מבינים שאם אין משמעת אי אפשר להשיב את התחבורה הציבורית". בהמשך דבריה התייחסה לצעדים בהם ידון קבינט הקורונה עם העלייה בתחלואה. "אנחנו מדברים על שלושה מעגלים: הגברת האכיפה על מסכות, החזרת פעילות שב"כ כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה, ומתן פתרון נקודתי למוקדי התפרצות. לא רוצים להשיב את המשק למצב הקודם".

רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד