י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יהיה בסדר, לא עשיתי כלום"

ליצמן בראיון: לא יהיה כתב אישום; לא מתכוון לעשות עסקת טיעון

לאחר שהגיש את התפטרותו מהכנסת: שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן מתייחס בשיחה עם כתב 'בחדרי' על כניסתו של אליהו חסיד, על מצבו המשפטי ועל האפשרות לסיים את העניין המשפטי בעסקת טיעון • "יהיה בסדר, אני בטוח, אני יודע שלא עשיתי כלום" • האזינו לשיחה המלאה

ליצמן בראיון: לא יהיה כתב אישום; לא מתכוון לעשות עסקת טיעון
השר ליצמן וכתב בחדרי חרדים צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (שני) לאחר שהשר יעקב ליצמן הגיש את התפטרותו מהכנסת לטובת כניסתו של אליהו חסיד, כתב 'בחדרי חרדים' תפס אותו לשיחה על המהלך ועל נושאים נוספים, כאשר בין היתר התייחס ליצמן למצבו המשפטי.

בפתח הדברים הודה ליצמן כי בתחילה אליהו חסיד לא רצה להתפטר ואז שינה את דעתו, "אני לא יודע מה קרה. ברגע שהוא אמר לי שהוא מוכן (להיכנס לכנסת א"ק), אמרתי שאני שמח מאוד וקבעתי להתפטר", אומר ליצמן בראיון ל'בחדרי חרדים'.

"אני מכיר אותו הרבה מאוד שנים", אומר ליצמן בהתייחס לברוכי. "הוא עסקן צעיר, בולט, מצליח, מנהל ישיבה ואני בטוח שהכנסת וגם אגודת ישראל תהנה מאוד מהשירותים שלו". הוא הוסיף, "הוא חדש בנושא הזה. הוא ייכנס ויהיה חזק. אשתדל לעזור לו כמה שאני יכול".

כאמור, ליצמן התייחס לשאלת 'בחדרי חרדים' מה יעשה באם יוגש נגדו כתב אישום. "למה אתם נכנסים מיד מה יקרה אם. אני אומר לך - לא יקרה, יהיה בסדר".

יהיה בסדר, לא יהיה כתב אישום?

ליצמן: "יהיה בסדר, אני בטוח, אני יודע שלא עשיתי כלום".

ואם יוגש בכל זאת?

ליצמן: "אז עוד פעם, ואם... אז לא".

עסקת טיעון זה משהו שתסכים לעשות?

ליצמן: "אני לא עושה עסקאות טיעון".

בראיון הבלעדי מתייחס ליצמן גם לקרבות בתוך אגודת ישראל, ולדרישה של חבר הכנסת ישראל אייכלר לערוך פריימריז. ליצמן הודיע כי הוא מסרב לדרישה לקיים את הבחירות הפנימיות.

צילום: באדיבות המצלמת

לדברי יושב ראש אגודת ישראל, "פריימריז אפשר לעשות רק ביחד עם דגל, אגודה וש״ס באותו יום. אם לא אז כל אחד יכול להיכנס לרשימה השנייה ואפשר לשנות את ההרכב". דהיינו, ליצמן חושש מהתערבות חיצונית בתוך אגודת ישראל.

"אין לי בעיות עם הסדר. על זה אני פחות דואג. והכי פחות יש אנשים שחולקים על הכוח שלנו", אבל, "לעצם הדבר, לא יכול להיות שיהיו בחירות פנימיות רק באגודה ושיצביעו רק אגודאים. לא יכול לתת לקולות במפלגה אחרת שיכריעו בתוך אגודה".

יעקב ליצמן ארי קלמן אליהו חסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד